Marka SWAROVSKI. Historia i wyróżnienie marki.

Swarovski – to austriacka marka, pod którą oferowane są produkty ze szlifowanego szkła. Marka najszerzej znana jest z produkcji biżuterii i akcesoriów dekoracyjnych. Wyróżnienie marki Swarovski zbudował dzięki produkcji figurek zwierząt ze szlifowanego szkła, które poszukiwane są przez kolekcjonerów na calym świecie.

Nazwa Swarovski pochodzi od nazwiska założyciela.

Wyróżnienie marki. Pozycjonowanie marki Swarovski

W krajach rozwijających się, salony firmy Swarovski są traktowane jako luksusowe butiki. W krajach rozwiniętych, salony tej marki spotkać można na lotniskach i w centrach handlowych. To różne wyróżnienie marki w zależności od poziomu rozwoju rynku. Marka jest także producentem dżetów, które stosowane są do ozdoby ubiorów, przedmiotów luksusowych a także jako tipsy na paznokcie. Marka Swarowski jest powszechnie znana dzięki ogólnoświatowej sieci monobrandowych butików z biżuterią i pamiątkami. Własna sieć dystrybucji to także wyróżnienie marki. Swarovski współpracuje także z uznanymi markami projektantów i stylistów mody. Na ich zlecenie tworzy dekoracje d okularów, zegarków czy tekoracji kosmetyków. Efektem współpracy są także unikalne materiały takie jak Crystal Fabric czy Crystal Mesh (siatka krystaliczna). Marka współpracuje między innymi z Dolce&Gabbana, Chanel i Louis Vuitton. Kooperacja z tak uznanymi marakimi wpływa na wyróżnienie marki dostawcy.

Wyróżnienie marki. Współpraca z Disney.

Wyróżnienie marki. Współpraca z Disney.

Wizerunkowe wyróżnienie marki.

Firma została założenia w 1895 roku przez Daniela Swarovskiego. Przedsięborstwo i marka do dnia dzisiejszego są w rękach rodziny Swarovskich. Kluczowym elementem w historii firmy było wynalezienie i opatentowanie urządzenia do szlifowania szkła. Patent zapewniał perfekcyjną obróbkę kryształu. Daniel Swarovski wcześniej był czeladnikiem w pracowni szlifowania szkła w u swojego ojca. Firma była spółką, w której obok Swarovskiego właścicielami byli Armand Kosmann oraz Franz Weis a nazwa brzmiała Daniel Swarovski & Co. Pierwszy zakład produkcyjny mieścił się w miejscowości Wattens, w Tyrolu w Austrii. Dlatego w pierwszym logo firmy widniała stylizacja szarotki alpejskiej. Ostatecznie firma nosi nazwę Swarovski AG a w 1988 roku jako logo przyjęto kształt stylizowanego kryształowego łabędzia. Taki zabieg dodatkowo wzmocnił wyróżnienie marki.

Wyróżnienie marki - Swarovski

Wyróżnienie marki – Swarovski

Unikatowość i wyróżnienie marki

Poza jakością szlifu, kryształki pokrywane są specjalnymi powłokami galwanicznymi. To bardzo duże wyróżnienie marki od konkurentów. Dzięki takim zabiegom uzyskiwane jest lśniące odbicie światła. Wybrane wyroby pokrywane są powłokami kilkukrotnie. Inne galwanizowane są tylko częściowo, co daje unikalne efekty świetlne. Celem jest jak największe upodobnienie szlifowanego szkła do diamentu i uzyskanie jaskrawości światła. To wyróżnienie marki w samym produkcie.

Wyróżnienie marki przez logo.

Wyróżnienie marki przez logo.

Swarovski jest także właścicielem parku rozrywki Swarovski Kristallwelten. To kryształowy świat fantasty. Unikalność tego obiektu sprawia, że jest to druga najczęściej odwiedzana atrakcja turystyczna w Austrii. Marka zapewnia sobie w ten sposób nie tylko wpływy ale i tani marketing. Od otwarcia obiektu odwiedziło go już około 10 milionów turystów.

 

Oferta Swarovski AG Holding jest znacznie szersza. Pod marką Tyrolit oferowane są narzędzia ścierne i narzędzia do ciecia, Swareflex to marka świateł odblaskowych stosowanych w drogownictwie, marka Sygnity to syntetyczne kamienie szlachetne, Swarovski Optik markuje produkcję lornetek i lunet karabinowych a Schonbek to marka kryształowych żyrandoli.

Dodaj komentarz


WordPress SEO