Marka H&M. „Moda i jakość po najlepszej cenie”.

Marka H&M należy do jednego z największych koncernów na rynku odzieżowym, którego mottem jest : „Moda i jakość po najlepszej cenie”.

Marka H&M i jej historia 

W 1947 roku w szwedzkim mieście Vasteras został otwarty przez Erlinga Perssona sklep odzieżowy o nazwie „Hennes” („dla niej”). Był to pomysł na stworzenie marki odzieży o wysokiej jakości, która można kupić  po przystępnej cenie. Początkowo była to tylko odzież dla pań. Odzież dla mężczyzn zaczęła być sprzedawana dopiero po zakupie sklepu Mauritz Widforss w Sztokholmie. Sklep Perssona opatrzony został  nowa nazwą Hennes & Mauritz. Od 1998 roku sklep funkcjonuje jak ogólnoświatowa marka H&M.

Marka H&M: H – pochodzi od słowa Hennes (dla niej), M – pochodzi od nazwiska Mauritz

H&M – inicjały sklepu zostały wykupione jako domena internetowa i znajdują się na 60 pozycji vb.com Internet Hall of Fame. Marka H&M istnieje więc zarówno jako sklepy jak i jest znana w internecie. Aktualnie marka H&M posiada 2 300 sklepów w 38 krajach i zatrudnia 87 000 osób na całym świecie. H&M nie ma własnych fabryk, jego produkty wytwarzane sa w fabrykach w Europie Zachodniej i Skandynawii.

Marka H&M

Marka H&M

Marka H&M obejmuje swoim zakresem nie tylko odzież męską i damską, ale posiada też oferty dla dzieci i niemowląt. Sklepy oferują także akcesoria (biżuteria, torby, paski) oraz kosmetyki opatrzone marką H&M. H&M jest jedną z najbardziej renomowanych marek na świecie. Znajduje to odzwierciedlenie w wysokich pozycjach w rankingach:

– Interbrand – 20 miejsce i wycena marki na poziomie 23 mld dolarów

– MilwardBrawn –  62 miejsce i wycena marki na poziomie 13 mld dolarów

– BrandFinance – 105 miejsce i wycena marki na poziomie 8,5 mld dolarów

Marka odzieżowa H&M

Marka odzieżowa H&M

Dodaj komentarz

WordPress SEO