Marka H&M. „Moda i jakość po najlepszej cenie”.
Marka H&M należy do jednego z największych koncernów na rynku odzieżowym, którego mottem jest : „Moda i jakość po najlepszej cenie”.Marka H&M i jej historiaW 1947 roku w szwedzkim mieście Vasteras został otwarty przez Erlinga Perssona sklep odzieżowy o nazwie „Hennes” („dla niej”). Był to pomysł na stworzenie marki odzieży o wysokiej jakości, która można kupić po przystępnej cenie. Początkowo była to tylko odzież dla pań. Odzież dla mężczyzn zaczęła być sprzedawana dopiero po zakupie sklepu Mauritz Widforss w Sztokholmie. Sklep Perssona opatrzony został nowa nazwą Hennes & Mauritz. Od 1998 roku sklep funkcjonuje jak ogólnoświatowa marka H&M.
H&M – inicjały sklepu zostały wykupione jako domena internetowa i znajdują się na 60 pozycji vb.com Internet Hall of Fame. Marka H&M istnieje więc zarówno jako sklepy jak i jest znana w internecie. Aktualnie marka H&M posiada 2 300 sklepów w 38 krajach i zatrudnia 87 000 osób na całym świecie. H&M nie ma własnych fabryk, jego produkty wytwarzane sa w fabrykach w Europie Zachodniej i Skandynawii. Marka H&M obejmuje swoim zakresem nie tylko odzież męską i damską, ale posiada też oferty dla dzieci i niemowląt. Sklepy oferują także akcesoria (biżuteria, torby, paski) oraz kosmetyki opatrzone marką H&M. H&M jest jedną z najbardziej renomowanych marek na świecie. Znajduje to odzwierciedlenie w wysokich pozycjach w rankingach: – Interbrand – 20 miejsce i wycena marki na poziomie 23 mld dolarów – MilwardBrawn – 62 miejsce i wycena marki na poziomie 13 mld dolarów – BrandFinance – 105 miejsce i wycena marki na poziomie 8,5 mld dolarów |