Marka fotograficzna Nikon

Nikon to marka fotograficzna. Właścicielem marki Nikon jest Nikon Corporation, należący do największych i najbardziej liczących się producentów sprzętu optoelektronicznego na świecie.

Nie tylko marka fotograficzna

Historia marki zaczyna się na początku XX wieku. Firma powstała 25 lipca 1917 roku i produkowała początkowo szkła optyczne, lornetki, lunety, obiektywy, soczewki i mikroskopy. Motto firmy to: ‘ Tylko najlepszy produkt jest wystarczająco dobry’ towarzyszy od początku jej istnienia, dlatego wysoka jakość oferowanego sprzętu, jego trwałość i niezawodność pozwoliła Nikonowi zdobyć większość rynku zawodowego, a także dość liczne grono amatorów na całym świecie.

Marka fotograficzna i jej historia

W 1946 roku zarząd firmy podjął decyzję o rozpoczęciu produkcji sprzętu fotograficznego. Rozpoczęto prace nad modelem małoobrazkowym. W 1948 roku pokazano na rynku pierwszy  model aparatu NIKON I. Następnymi modelami aparatów były Nikon M i Nikon S. Okazało się, że produkty Nikona przewyższają jakością produkty europejskie.

Nikon zdobył uznanie na rynku amerykańskim, dzięki korespondentom wojennym, którzy byli obecni w czasie wydarzeń w Korei. Sprzęt serwisowali w Tokio i tam zetknęli się z nieznanym sprzętem Nikona. Marka fotograficzna otworzyła w USA swoje przedstawicielstwo – Nikon Inc.

W 1957 roku Nikon zaprezentował pierwszy aparat fotograficzny przeznaczony dla zawodowców – model SP.Nikon SP posiadał wieloogniskowy wizjer, migawkę z tytanu i możliwość elektrycznego transportu filmu. Był to ówcześnie najnowocześniejszy model aparatu na świecie.

W połowie lat 50-tych marka fotograficzna Nikon firma postanowiła produkować lustrzanki jednoobiektywowe i oznaczać je literą F. Pierwszy model legendarnego aparatu to Nikon F, wyprodukowane wtedy w liczbie miliona egzemplarzy. W modelu F 3 wprowadzono elektroniczne sterowanie migawki, a F4, F5 i F6 posiadały integralnie wbudowane motorki napinające migawkę, przesuwające film i autofokus.

Nikon - uznana japońska marka fotograficzna

Nikon – uznana japońska marka fotograficzna

Japońska marka fotograficzna wykorzystywana była także przez amerykańską agencję przestrzeni kosmicznej NASA. W 1963 roku Nikon przedstawił modele NIKONOS I i II stosowane w fotografii podwodnej. Dwa lata później Nikon produkuje aparaty NIKOMAT FS i FT przeznaczone dla fotografów amatorów.

Oryginalna nazwa pochodzi od słowa NIKKO, skrótowca pełnej nazwy firmy Nippon Kogaku K.K. Litera „n” została dodana do nazwy, aby nadać jej bardziej meski, zdecydowany charakter.

Marka fotograficzna w innych technologiach

Nikon był inicjatorem takich technologii jak system modułowy aparatu, czyli aparat z wymiennymi obiektywami, wizjerami, napędami silnikowymi, zintegrowanym pomiarem światła, elektronicznym sterowaniem migawki. W latach 80-tych japońska marka fotograficzna  wyprodukowała pierwszą lustrzankę na świecie z wyświetlaczem LCD oraz Nikon F4 o perfekcyjnie dopracowanej ergonomii i obsłudze. W 1992 roku produktem Nikona jest Nikon F90 współpracujący z komputerem PC.

Coolpix - marka aparatów fotograficznych

Coolpix – marka aparatów fotograficznych

Marka fotograficzna i jej nazewnictwo

Pierwsza lustrzanka cyfrowa Nikona została zaprezentowana w 1997 roku oznaczona D1. W 1997 roku pojawiły się małe lustrzanki cyfrowe Nikon COOLPIX, które można schować w kieszeni spodni. W 2005 roku zakończono produkcję analogowych aparatów fotograficznych, z wyjątkiem małoobrazkowej lustrzanki F6 dla profesjonalistów. Marka fotograficzna działa głównie w obszarze najnowszych technologii, slow technology jest obecnie obecnie ułamkiem jej działalności.

 

Dodaj komentarz


WordPress SEO