Marka Costa Coffee – światowa sieć kawiarni

Marka Costa Coffee to światowa sieć kawiarni z siedzibą w Dunstable w Anglii. Costa jest największą w Wielkiej Brytanii i drugą po Starbucks siecią kawiarni na świecie.

Marka Costa Coffee – światowa sieć kawiarni

Początki firmy i marki Costa Coffee siegają 1971 roku, kiedy to w Londynie dwaj – Sergio i Bruno Costa, założyli palarnię kawy. Włoskie pochodzenie braci, włoska kultura palenia, parzenia i serwowania kawy pomogły osiągnąć sukces – bracia dostarczali kawę do lokalnych firm cateringowych oraz kawiarni.

Marka Costa Coffee

Marka Costa Coffee

W 1978 roku otworzyli pierwszy sklep przy Vauxhall Bridge Road. Sukces sklepu i siła marki były tak duże, że w 1995 roku firma braci Costa została wykupiona przez Whitbread. Obecnie marka Costa Coffee posiada blisko 2500 punktów na świecie.

Nazwa pochodzi od nazwiska założycieli firmy Costa Coffee

Marka Costa Coffee – strategia rozwoju

Marka Costa Caffee planuje bardzo silny rozwój na rynku polskim. Marka Costa Coffee to druga największa na świecie sieć kawiarni. W grudniu 2009 Costa Coffee nabyła Polską markę CoffeeHeaven i została niekwestionowanym liderem rynku. Wartość transakcji wyniosła 36 milionów funtów. Obecnie obie marki się łączą i przechodzą rebranding. Nowa strategia marki i nowy koncept kawiarni opiera się na dwóch modelach wystroju. W ten sposób marka Costa Coffee chce kierować swoją ofertę do dwóch różnych grup klientów. Kawiarnie będą działać pod podwójną marką Costa by CoffeeHeaven. To rozwiązania dość nietypowe, zważywszy na fakt, że Costa jest tak wielką firmą i marką, w stosunku do lokalnej CoffeeHeaven. Costa próbowała budować swoją markę w modelu monolitycznej franszyzy. Istniejąca od 2006 roku sieć nie rosła tak szybko jak inne rynki, na których rozwija się marka Costa Coffee – dlatego chyba zdecydowano się nad przejęciem kontroli na marką w Polsce.

Dodaj komentarz


WordPress SEO