Marka Burberry

Marka Burberry kojarzy się z Wyspami Brytyjskimi. Charakterystyczna biało-czerwono-czarna kratka na beżowym tle stanowi znak charakterystyczny dla wyrobów Burberry. W tle słynnej kratki zauważyć można herb – konnego rycerza z napisem: prosum: – naprzód.

Brytyjska marka Burberry o szkockim wizeruenku

Historia firmy sięga 150 lat wstecz, kiedy młody sukiennik Thomas Burberry otworzył mały sklep z płaszczami. Ubrania cieszyły się sporym powodzeniem u klientów, ze względu na wysoka jakość materiałów i staranność wykonania.

Marka Burberry pochodzi od nazwiska założyciela

Thomas Burberry był wynalazcą nieprzemakalnej i oddychającej tkaniny gabardyny, z której szyto płaszcze tzw. trencze. Nazwa gabardyny pochodzi ze sztuki Szekspira. Występował tam potwór Kaliban, który okrywał się gabardyną, dzięki czemu nie obawiał się burz, deszczów i wichrów. Gabardyna była odpowiednią tkaniną na brytyjską pogodę.

Marka Burberry - brytyjska elegancja

Marka Burberry – brytyjska elegancja

W gabardynowych ubrania Burberry’ego ubierali się narciarze, łyżwiarze, rowerzyści i jeżdżący konno. W 1911 roku norweska wyprawa pod dowództwem Roalda Amundsena posiadała w wyposażeniu namioty wykonane z gabardyny.

Marka Burberry kojarzy się także z klasycznym płaszczem typu wojskowego TRENCZEM. Tego rodzaju płaszcz należy do klasyki mody. Został zaprojektowany dla żołnierzy w czasie I wojny światowej. To właśnie z tego okresu pochodzą pagony i sprzączki.

Krtaka a marka Burberry

Słynna kratka Burberry Nova została opatentowana w 1924 roku. Na początku była wzorem na podpince do płaszczy przeciwdeszczowych. Dopiero w 1964 roku na olimpiadzie w Tokio, brytyjskie sportsmenki przez przypadek przyczyniły się do spopularyzowania słynnej kratki.

Od tego czasu kratka Burberry stała się symbolem elegancji. Marka Burberry korzysta z tego wyróżnienia.

Nobilitowana marka Burberry

W 1955 roku królowa Elżbieta II nadała firmie Burberry przywilej Royal Warrant (królewska elegancja), tytuł przysługujący dostawcom dworu.

Na przestrzeni lat marka Burberry nie zdołała obronić się przed kryzysami na rynkach. Dopiero po zatrudnieniu nowego dyrektora generalnego, firma znowu znalazła się na szczycie z obrotami 2 mln funtów rocznie.

Wprowadzono ekskluzywne drobiazgi: parasole, paski, apaszki, buty, kapelusze. W sklepach pojawiły się perfumy i wody toaletowe o delikatnej nucie zapachowej, a także kolekcja mody dziecięcej. Marka Burberry stale się rozszerza.

Marka Burberry ma wiernych klientów pochodzących z rodziny królewskiej oraz jest popularna wśród gwiazd filmu i estrady.

Dodaj komentarz


WordPress SEO