Marka banków – Credit Agricole

Credit Agricole – francuska marka banków spółdzielczych. Od 1990 roku międzynarodowa grupa bankowa. Credit Agricole początkowo był spółdzielczą kasą dla rolników i często nazywany był ‘Zielonym Bankiem’.

Więcej niż marka banków spółdzielczych

W Polsce bank jest właścicielem Credit Agricole Banku Polska, LUKAS Finanse, spółki specjalizującej się m.in. w kredytach konsumenckich i pożyczkach gotówkowych oraz Europejskiego Funduszu Leasingowego. W ten sposób i w Polsce marka banków wyszła poza działalność kredytową dla rolników.

Marka banków – Credit Agricole

Marka banków – Credit Agricole

Credit Agricole powstał w 1885 roku i początkowo udzielał pożyczek krótkoterminowych na poczet plonów. Z czasem oferta banku powiększyła się o pożyczki średnio- i długoterminowe na zakup sprzętu rolniczego i żywego inwentarza.

Francuska marka banków wzięła swoją nazwę od rodzaju prowadzonej działalności – Credit Credit Agricole skierował swoje oferty również do przemysłu rolno-spożywczego, rzemieślników, a także rozpoczął kredytowanie mieszkań. W 1980 roku bank Credit Agricole rozpoczął usługi bankowo-ubezpieczeniowe.

Agricole to po prostu kredyty rolnicze, lub kredyty dla rolników

W 1996 roku bank Credit Agricole rozszerzył działalność o bankowość inwestycyjną. Powołano do życia bank Calyon. Marka banków Calyon zrywa z wizerunkiem spółki matki. Nowa marka to zupełnie inna konwencja nazewnicza. Nazwa nie opisuje bezpośrednio działalności prowadzonej przez firmę. Podyktowane jest to głównie względami ochrony prawnej. Istnieje bardzo nikłe prawdopodobieństwo uzyskania ochrony patentowej jako słowny znak towarowy na nazwy generyczne. Nowa marka banków obecnie opiera się na neologizmach.

 

Dodaj komentarz


WordPress SEO