Marka Bambino. Marka lokalna w portfolio marki globalnej.

Bambino to marka od lat znana i ceniona na polskim rynku kosmetyków. Marka Bambino kierowana jest do rodziców niemowląt i dzieci. Gama kosmetyków sprzedawana pod tą marką jest szeroka i obejmuje produkty do oczyszczania i pielęgnacji skóry dzieci. Ciekawym elementem strategii tej marki jest przynależność do portfolio marki globalnej.

Jak powstała marka Bambino?

Marki w PRL’u nie były ani programowo projektowane ani konsekwentnie zarządzane. Dlatego o kosmetykach Bambino można mówić już od początku lat 60-tych, ale dokumenty potwierdzające istnienie marki pojawiają sie dopiero w roku 1974. Wtedy to wprowadzono pierwszy produkt marki – oliwkę Bambino opartą w swoim składzie na olejku arachidowym. Postęp w badaniach nad oliwkami pozwolił zastąpić olejek arachidowy olejkiem sojowym. Ten składnik jest podstawą dzisiejszej receptury produktu. Równolegle ze zmianami w składzie produktu budowano rozszerzenie portfolio produktowego. Kolejnym elementem oferty Bambino stał się krem dla dzieci. Receptura oparta była na Kremie NIVEA. Marka Bambino przeszła kolejne rozszerzanie portfolio. Rozszerzanie oferty doprowadziło do dołączenia takich produktów jak: mydło, szampon, płyn do kąpieli i chusteczki. Kilka lat temu do oferty produktowej dołączono krem pielęgnacyjny dla dzieci.

Rozszerzanie marki a marka Bambino.

Marka Bambino należy obecnie do międzynarodowego koncernu Beiersdorf. W Polsce produkty i marka Bambino wytwarzane są przez firmę NIVEA Polska.

Rozszerzanie marki NIVEA i i produktów oferowanych przez koncern Beiersdorf wiąże się z pielęgnacją skóry. Marka Bambino doskonale w ten model się wpisuje. Być może dla tego lokalna marka, pomimo istnienia silnej marki NIVEA Baby, cały czas oferowana jest w porfolio NIVEA.

Bambino znaczy po włosku dziecko.

Marka Bambino i jej pozycjonowanie.

Marka Bambino tańsza, a wiec kierowana do innej grupy docelowej. Rozszerzanie portfolio może odbywać się nie tylko na nowe produkty ale i na nowe grupy klientów. Segmentacja klientów pozwoliła na zachowanie marki lokalnej w porfolio ofertowym marki globalnej. To dość rzadki przypadek na rynkach małych i lokalnych, na których z powiedzeniem działają marki międzynarodowe. Obecnie trudno sobie wyobrazić rozszerzanie marki Bambino na inne rynki. Było by to możliwe, gdyby koncern chciał posiadać w swoim portfolio markę ekonomiczną. Rozszerzanie marki na inne kategorie cenowe i inne segmenty klientów często rodzi konsekwencje utraty pozycji na rynku podstawowym.

Dodaj komentarz


WordPress SEO