Marka a nazewnictwo produktów. Rodzina nazw SEAT.

Nazewnictwo produktów jest najczęstszym polem wpadek nazewniczych. Najczęściej problemy dotykają nazewnictwo produktów motoryzacyjnych. Co ciekawe, najwięcej wpadek nazewniczych dotyczy rynków hiszpańskojęzycznych. Przykład SEAT’a Ronda dotyczy produktu hiszpańskiego i zastosowania nazwy w języku węgierskim.

Nazewnictwo produktów

SEAT Ronda to rodzinny samochód osobowy. Dostępny jako 5-drzwiowy hatchback. Auto produkowane było w latach 1982 – 1986. Nazwa samochodu odnosi się do nazwy znanej turystycznej miejscowości w Hiszpanii. Trudno powiedzieć, jak wiele samochodów wyeksportowano na Węgry, ale wątpliwe, aby model cieszył się tam popularnością. Przyczyną było nazewnictwo produktów – na terenie Węgier “Ronda” oznacza “paskudny”. To trochę niefortunne nazewnictwo produktów.

Geograficzne nazewnictwo produktów

Ronda to niewielkie miasto w Andaluzji, położone w prowincji Malaga. Unikalność miasta polega na jego położeniu. Ronda posadowiona jest po obu stronach wąwozu rzeki Guadalevín. Taka lokalizacja posiadała wybitnie walory obronne. Położenie na skraju wąwozu docenili już Celtowie, zakładając osadę Arunda. Następnie osada została włączona do rzymskiej prowincji Betyka. Wraz z opanowaniem Półwyspu Iberyjskiego przez Maurów, nazwę miasta przemianowana na arabski – Izna Rand Onda. Miasto rosło, aż stało się stolicą prowincji Takaruna. Miasto przetrwało do dzisiaj. SEAT Ronda nie – został zastąpiony przez model León. Zmieniono nazewnictwo produktów i tego modelu.

León to miasto w północnej Hiszpanii, w regionie Kastylia i León. Miasto Leon jest stolicą prowincji León. Miasto położone nad rzeką Bernesga, dorzecze rzeki Duero, na przedgórzu Gór Kantabryjskich, na trasie pielgrzymek do Santiago de Compostela. Nowe nazewnictwo produktów lansuje kolejne miasto z Hiszpanii.

Nazewnictwo produktów

Nazewnictwo produktów

Nazewnictwo produktów marki SEAT

Nazewnictwo produktów koncernu SEAT nawiązuje do historycznych nazw miejscowości i krain geograficznych. Dzięki temu nazwy aut mają hiszpański charakter. Dodatkowo takie nazewnictwo produktów wspiera hiszpański przemysł turystyczny, lansując na świecie i budując wysoką świadomość hiszpańskich atrakcji. Wśród modeli tej marki znajdziemy także SEAT’a Alhambra, SEAT,a Cordoba i SEAT’a Ibiza, w których także zastosowano nazewnictwo produktów nawiązujące do nazw geograficznych.

Dodaj komentarz


WordPress SEO