MADALENA

Jednym z najbardziej nietypowych projektów nazewniczych jaki zrealizowała agencja namingowa ANAGRAM, był projekt nowej marki dla hiszpańskiego koncernu ROCA. Firma poszukiwała nazwy dla nowej linii praktycznych i prostych wyrobów ceramiki sanitarnej na rynek Polski. Efektem prac nie było opracowanie nowego słowa jako nazwa, a wybranie z portfela marek koncernu marki, która nadawała by się do zaadoptowania na rynku lokalnym. Taką marka okazała się MADALENA, którą wybrała agencja namingowa. Nazwa stosowana była wcześniej na rynku portugalskim. Z jednej strony jest to nazwa zupełnie nowa na polskim rynku, z drugiej zaś, nazwa posiadała już ochronę prawną w Europie. Po niezbędnych testach, wykupiona została domena madalena.pl i uzupełniona ochrona prawna w Polsce. Obecnie seria Madalena jest popularna i uznaną marką na rynku polskim. Doskonale odpowiada na potrzeby rynku. Początkowo prosta oferta marki została wzbogacona o nowe produkty, między innymi o wanny stalowe.

Nazwa MADALENA przed wprowadzeniem na rynek polski była podobnie analizowana jak nazwy nowe. Nie ma to znaczenia, czy agencja namingowa tworzy nazwę czy ją dobiera. Zestaw gwarancji i ochrony prawnych jest niezbędnym elementem każdego procesu nazewniczego. Produkty linii MADALENA znajdują się obecnie w portfelu marki ZOOM. Wytwarzane są w fabrykach należących do koncernu ROCA, głównie w Polsce w Zakładzie Wyrobów Sanitarnych Silesia.

Jako rolę może pełnić agencja namingowa?

Przykład powstania marki MADALENA pokazuje, że współpraca z agencja namingową nie musi ograniczać się jedynie do kreacji nazw i sloganów. Usługi doradcze i konsultacje są integralną składową ofert jakie powinna świadczyć doświadczona agencja namingowa. Naming jest sztuką doboru i wyboru najlepszego rozwiązania a nie tylko kreacji. Agencja namingowa powinna oferować usługi szersze niż tylko kreowanie słów. Usługi agencji namingowej mogą  obejmować: doradztwo, opiniowanie poszczególnych elementów systemu komunikacji werbalnej, analizy i oceny systemu nazewniczego pod kątem spójności poszczególnych elementów, audyty ograniczeń prawnych, dostosowanie zagranicznego systemu komunikacji, standaryzację i opracowanie zasad poprawnego stosowania nazewnictwa.

Dodaj komentarz


WordPress SEO