Lody Carte d’Or – brand FMCG

Carte d’Or to brand FMCG, którego właścicielem jest Unilever. Marka została przejęta przez ten koncern w 1977 roku razem z firmą Motta France, będącą na 3 miejscu pod względem produkcji lodów we Francji.

Carte d’Or  brand FMCG

Carte d’Or – to brand FMCG kojarzący się z lodami w wielu smakach, pakowanych w charakterystyczne owalne pudełka (opakowanie familijne 2-litrowe). Carte d’Or to lody sprzedawane w charakterystycznych owalnych opakowaniach, z bezpiecznym zamknięciem pojemników, co zapewnia produktom nienaruszalność i odpowiednia higienę.

Nazwę Carte d’Or można przetłumaczyć jako „złota karta” lub złoty certyfikat, co odnosi się pozycjonowania jakie przyjmuje ten brand fmcg

W 1987 roku Carte d’Or sprzedawane były w 25 smakach w opakowaniach 2 litrowych i 23 smakach w opakowaniach 1 litrowych. Plan na Europę Wschodnią obejmował początkowo sprzedaż lodów w 12 smakach na Węgrzech, Słowacji i w Czechach. W Polsce lody Carte d’Or zaczęto sprzedawać od 2010 roku. Przebojami smakowymi w Polsce były lody Tiramisu z małymi biszkoptami wewnątrz masy lodowej, Caffe Latte i Bakalia.

Carte d'or brand fmcg

Carte d’or brand fmcg

W 2001 roku Brand FMCG miał premierę w postaci lodów deserowych – kombinacje z sosami, polewami i dodatkami. Postanowiono dobierać składniki z krajów słynących z ich produkcji np. Wanilia używana do produkcji lodów Carte’d’Or pochodzi z upraw z Madagaskaru, kakao z Ekwadoru, kawa z Kolumbii, czekolada produkowana jest w Belgii.

Początkowo hasło reklamowe marki Carte d’Or było „ Jakość, która czyni różnicę” i było używane w latach 90 – tych. W 1984 roku w reklamie telewizyjnej użyto innego sloganu: „Zaczaruj 1001 wieczorów z Carte d’ Or. Dzięki tej reklamie, brand FMCG zbudował wysoką świadomość wśród konsumentów.

Brand fmcg na innych rynkach

Carte d’Or to także sieć kawiarń, które znajdują się w wielu centrach handlowych i punktów, gdzie sprzedaż lodów odbywa się sezonowo (centra rozrywki, miejscowości turystyczne, ośrodki wypoczynkowe nad morzem). Brand FMCG rozszerza się w ten sposób na nowe rynki i kategorie.

Dodaj komentarz


WordPress SEO