Książęce – równoległe rozszerzanie marki

TYSKIE Browary Książęce to jeden z liderów polskiego rynku piwowarskiego. Działając jako Browary Tyskie Górny Śląsk, firma zdobyła ugruntowaną pozycję na lokalnym rynku. Aby dalej rosnąć potrzebne było rozszerzanie marki.

Zmiana nazwy a rozszerzanie marki

Powodzenie, jakie odniósł browar, skłoniło zarząd do postawienia sobie za cel ekspansji poza obszar Górnego Śląska. W tej sytuacji dotychczasowa nazwa, silnie związana z określonym regionem, stała się nieadekwatna. Nastąpiła zmiana nazwy. Nazwa została zmieniona na TYSKIE Browary Książęce. Dzięki temu udało się zachować markę TYSKIE, mającą ugruntowaną pozycję na rynku i jednocześnie przekształcić ją w markę ogólnokrajową. Dodanie słowa „książęce” pozwoliło uzyskać efekt nawiązania do bogatej tradycji browaru oraz podkreślenia jakości wyrobów. W przyszłości taki ruch umożliwił rozszerzanie marki i portfolio na inne produkty.

Książęce - równoległe rozszerzanie marki

Książęce – równoległe rozszerzanie marki

Książęce jako rozszerzanie marki

Określenie Książęce w nazwie odwołuje się do historii browaru. Wprowadzenie marki Książęce jest kolejnym ruchem w zarządzaniu portfolio ofertowym firmy. Pod marką Książęce wprowadzony zostały następujące produkty: Książęce Czerwony Lager wzbogacony o słów karmelowy, Książęce Ciemne Łagodne z dodatkiem słodu monachijskiego, Książęce Złote Przeniczne ze słodu przenicznego i Książęce Korzenne Aromatyczne z dodatkiem naturalnych przypraw. Dzięki Książęcemu możliwe stało się rozszerzanie marki poza konwencję typowego pilsnera. Rozwijana jest strategia wprowadzania piw smakowych. To równoległe to marki podstawowej rozszerzanie oferty. Rozszerzanie marki to strategia ponadprzeciętnego wzrostu.

Dodaj komentarz


WordPress SEO