Kiedy slogan reklamowy wspiera sprzedaż marki?

Jak zaprojektować perswazyjny slogan reklamowy?

Na każdym kroku atakują nas reklamy. Włączamy radio, telewizor i pojawia się spot za spotem. Czytając gazetę szukamy stron bez nagłówka „reklama”. Idąc ulicą każdy skrawek budynku jest skutecznie zasłonięty bilboardami i szyldami. Setki, tysiące sloganów reklamowych wtłaczane są w nasze mózgi.

Czym jest slogan reklamowy?

Slogan reklamowy, to krótkie sformułowanie przekazujące informację, która powinna przyczyniać się do wzrostu siły (świadomości lub wizerunku) marki. Slogany reklamowe zwykle pojawiają się w reklamie (w reklamie TV jest to zwykle sentencja umieszczana wraz z ostatnim, kilkusekundowym ujęciem przedstawiającym opakowanie lub logo marki (pack-shot), a w reklamie prasowej jest umieszczana w bezpośrednim sąsiedztwie logo marki). Slogan reklamowy ma pomagać nabywcom w zrozumieniu, czym jest marka oraz na czym polega jej wyjątkowość, dlatego często przedstawiają skojarzenia między nazwą marki a docelowym elementem wizerunku.

Przykłady sloganów reklamowych kojarzących nazwę marki z elementami docelowego wizerunku:

  • Spedpol. Na czas. Na miejsce. Na pewno. (wizerunek korzyści funkcjonalnej)
  • Leclerc. Taniej nie można. (wizerunek korzyści funkcjonalnej)
  • You meet the nicest people on a Honda. (wizerunek użytkownika).
  • Dłuższe życie każdej pralki to Calgon. (wizerunek korzyści funkcjonalnej)
  • Praktiker. Tanim kosztem budować i wyposażać. (wizerunek cechy oraz wizerunek sytuacji użycia)
  • Szampon Johnson’s Baby. No more tears. (wizerunek korzyści funkcjonalnej)
  • Crossmen. Świeżość i pełnia życia. (wizerunek korzyści związanej z doświadczeniem z korzystania z marki)
  • Tymbark fit. Stworzony dla kobiet. Działa na mężczyzn. (wizerunek użytkownika)
  • Famidyna – na zgagę i kwaśną minę łykaj Famidynę. (wizerunek sytuacji użycia)
  • Nadkwaśność i zgaga – Maalox pomaga. (wizerunek sytuacji użycia).
  • Veet. Uczucie gładkości na dłużej. (wizerunek korzyści funkcjonalnej)

Kiedy wykorzystywać slogan reklamowy?

Slogan reklamowy często bywa wykorzystywany przez firmy w sytuacji, gdy nazwa firmy nie wzbudza skojarzeń z jej działalnością. W takim przypadku, slogan reklamowy, staje się pewnego rodzaju opisem tłumaczącym czym dokładnie firma się zajmuje. Jak np.: ’’Pasta Kiwi but ożywi’’ ( wizerunek korzyści funkcjonalnej oraz opis rodzaju działalności firmy Kiwi ).

Dobry slogan reklamowy: zaskakuje, rozśmiesza, wzrusza, oczarowuje, oburza lub zachwyca, ale przede wszystkim oddziałuje na klientów i przynosi zyski właścicielowi produktu.

Slogan reklamowy może być: kontrowersyjny, poetycki, odwołujący się do emocji, przemawiający do rozumu, humorystyczny lub śmiertelnie poważny, ale przede wszystkim skuteczny!

Jak sprawdzić czy slogan reklamowy jest naprawdę dobry?

Slogan reklamowy nie może być zwykłym banałem czy oklepanym frazesem. Nie powinien powodować negatywnych reakcji i sarkastycznej krytyki, ani być w jakikolwiek sposób pretensjonalny. Mimo swej skrótowości dobry slogan reklamowy zawiera znaczenie i informuje o czymś konkretnym. Nie sprawia również odbiorcy trudności w przyswojeniu oraz nie może być używany przez inną firmę w tym samym czasie. Te wszystkie właściwości wpływają na łatwość w zapamiętywaniu. sloganu Poniżej kilka przykładowych pytań, które mogą pozwolić nam ocenić slogan reklamowy.

Prostota: Czy jest łatwy do zrozumienia?

Zwięzłość: Czy oddaje idę wyróżniania marki od konkurentów?

Oryginalność:  Czy jest to powiedzenie powszechne czy indywidualny przekaz?

Niekonwencjonalność: Czy wychodzi poza konwencje myślenia branży?

Poczucie humoru: Czy bawi i wywołuje uśmiech?

Aspiracyjność: Czy odwzorowuje aspiracje klientów?

Wieloznaczność: Czy można go różnorodnie interpretować?

Wizjonerskość: Czy odwzorowuje wizję rozwoju firmy?

Melodyczność: Czy ma swój rytm i rym?

Zapamiętywalność: Czy jest łatwy do zapamiętania?

Ile wart jest skuteczny slogan reklamowy?

Dobry slogan reklamowy wybije markę na piedestał i uczyni ją rozpoznawalną w pożądanej grupie docelowej. Skłoni do kupna produktu lub skorzystania z usługi. Skuteczny slogan reklamowy może na długie lata stać się wizytówką firmy lub produktu, a nawet wejść do użytku codziennego, gdyż ma zdolności błyskawicznego rozprzestrzeniania się w umysłach konsumentów. Istnieją nieśmiertelne slogany reklamowe, które nieustannie od lat powtarzane są przez Polaków np. cukier krzepi czy ostatnio prawie robi wielką różnicę. Dobry slogan to element skutecznej perswazji reklamowej. Nie obejdzie się bez niego żaden masowy produkt.

Slogan reklamowy który wyróżnia, nie tylko odróżnia markę

Slogan reklamowy musi wyróżniać firmę od jej konkurencji, prezentować filozofię firmy, prezentować przewagę firmy nad konkurentami w sposób prosty, łatwy do zapamiętania i wyróżniający. Slogan reklamowy może przybierać formę: rymowanki, wiersza, porównania, dowcipu, przenośni, lub metafory. A wszystko po to aby w skuteczny sposób promować firmę i jej ofertę. Taką rolę ifunckje spełnia dobry slogan reklamowy.

Projektowanie sloganów reklamowych

WordPress SEO