Jak testować slogan firmowy?

Aby slogan firmowy lub hasło reklamowe było wyjątkowe musi spełniać wiele wymagań. Przygotowaliśmy ankietę, która pozwala ocenić obiektywnie jakość i innowacyjność jaka ma slogan firmowy. Ta sama ankieta służy nam do opisywania założeń do każdego projektu nazewniczego. Oto dwanaście cech jakie powinien mieć kreatywny i perswazyjny slogan firmowy:

Zwięzły > Trafiający w sedno

Wesoły > Radosny i powodujący uśmiech

Prostoty > Szybko zrozumiały

Pozytywny > Aktywny i motywujący

Oryginalny > Nie naśladujący i nie dający się kopiować

Perswazyjny > Pokazujący wielką ideę

Prowokacyjny > Zmuszający do zastanowienia

Niezapomniany > Wywierający trwałe wrażenie, zostawiający ślad

Charakterystyczny >  Trafnie opisujący temat

Niekonwencjonalny > Łamiący standardy, wychodzący z konwencji

Jeżeli chcesz poznać jakość jaką ma slogan firmowy odpowiedz na poniższe 10 pytań, stawiając przy każdym z nich ocenę od 1 do 10. Zsumowany wynik pokaże siłę i potencjalną skuteczność sloganu. Procedury tej można używać od porównywania sloganów z rozwiązaniami konkurencji lub wybierania najlepszego rozwiązania z wielu propozycji kreatywnych powstałych w procesie kreacji. Ankieta pozwala obiektywizować także naming i nazewnictwo dla nazw firm i produktów. Dla ułatwienia podaliśmy opisowe oceny przyporządkowane do odpowiednich wyników.

Slogan firmowy. Ocena i punktacja w skali 1 do 10:

85-100 – doskonały slogan wyróżniający na rynki

70-84 – dobry, ale nie wyjątkowy

55-69 – warto się zastanowić czy przyniesie oczekiwane korzyści

do 55 – słaby slogan nie wnoszący wartości do komunikacji firmy

 

Slogan firmowy może być również stosowany w komunikacji wizualnej jako uzupełnienie symboli firmowych, o indywidualnie zaprojektowanych formach graficznych.

 

Slogan firmowy

to krótki komunikat językowy, którego treść powinna wynikać z misji,
kultury i strategii firmy. Dopasowanie do wymienionych elementów jest istotne ze względu na to, że zastosowanie sloganu firmowego ma na celu trwałe związanie określonego zestawu wartości z marką firmy. Slogan firmowy jest jednym z podstawowych narzędzi kreowania wizerunku marki firmy.

Dodaj komentarz


WordPress SEO