Jak góral zastapił ciotę.
Mitsubishi Pajero został zaprojektowany jako marka ogólnoświatowa. Okazało się, że w Hiszpanii nazwa ta nie może być zastosowana. Określenie „pajero” oznacza „ciota” w potocznym języku hiszpańskim. Nazwa musiała zostać zmianiona. Opracowano specjalnie nową nazwę na ten rynek: „Montero”. Po hiszpańsku znaczy to „góral” lub „góralski”. Nowa nazwa świetnie pasuje do samochodu terenowego. Co prawda nie załatwia to wszystkich problemów z prezentacją marki. Duże musi być zdziwienie Hiszpanów, gdy ktoś nabędzie ten samochód w Europie i wybierze się na wycieczkę na półwysep pirenejski. No i jak zapobiec komentarzom w mediach międzynarodowych, gdy samochód ten wygrywał swojego czasu rajd Paryż Dakar… Gdyby analizy nazwy, badania i testy przeprowadzono dogłębnie z udziałem mieszkańców krajów w których nazwa miła być stosowana, do takiej sytuacji by nie doszło.
|