Jabulani i Tricolore

Przy okazji imprez sportowych pojawia się wiele nowych produktów.  W nazwie produktu zakodowane są często koncepty promocji kraju.

Na mundialu we Francji w roku 1998 grano piłką o nazwie Adidas Tricolore. Nazwa nawiązywała do barw narodowych Francji. Choć pośrednia, była to bardzo ciekawa idea i kreatywna promocja kraju. Trzy kolory wykorzystał Krzysztof Kieślowski w swoim tryptyku filmowym, tytuły poszczególnych filmów nawiązywały do barw flagi francuskiej. Trzy kolory to historie, które opierały się na pochodzącym z czasów rewolucji francuskiej haśle „Wolność, równość, braterstwo” (Liberté-Égalité-Fraternité).

marka sportowa

marka sportowa

Na Mundialu w RPA w roku 2010 grano piłką o nazwie Addidas Jabulani. Jabulani w zulu, języku pasterzy z Afryki Południowej, oznacza „świętować”. Zulusi stanowią najliczniejszą grupę etniczną w RPA. Piłka Jabulani składała się z ośmiu trójwymiarowych paneli. Były one pomalowane w jedenastu barwach, co miało symbolizować liczbę piłkarzy w drużynie piłki nożnej. Jedenaście to także liczba języków używanych w RPA. Podczas tego mundialu, organizatorzy także zadbali o promocję swojego kraju w nazwie piłki.

Dodaj komentarz


WordPress SEO