ITAMATI. Nowa nazwa na rynki międzynarodowe

We wrześniu na rynku pojawi się nowa marka i nowa nazwa narzędzi dla amatorów majsterkowania. Marka ITAMATI to trzy linie narzędzi, kierowane do właścicieli domów, ogrodów i działkowiczom. ITAMATI jest marką oferowaną przez firmę Rotopino, bydgoskiego dystrybutora należącego do notowanej na warszawskiej giełdzie Grupy TIM. To nowa nazwa marki elektronarzędzi.

Nowa nazwa dla marki międzynarodowej

Tak jak wydzielone zostały trzy grupy klientów, tak została podzielona oferta marki. Różne linie produktowe przygotowane są w celu zaspokojenia różnych potrzeb. Nowa nazwa markuje pełna ofertę marki. Linia czerwona, to elektronarzędzia łączące wydajność z przystępną ceną. Wyróżnieniem tej linii marki jest innowacyjność rozwiązań technicznych i wzorniczych ułatwiających pracę. Do osób pracujących w ogrodach kierowana jest linia zielona. Te elektronarzędzia marki ITAMATI mają pomagać w pracach w ogrodzie, takich jak: odśnieżanie, prace porządkowe czy pogotowanie gleby w ogrodzie. Narzędzia tej linii wyróżniają się żywotnością i trwałością. Trzecia linia, niebieska, to ręczne elektronarzędzia zaprojektowane ze szczególnym uwzględnieniem zasad ergonomii. Nowa nazwa ma wspierać wszystkie trzy linie ofertowe

Nowa nazwa elektronarzędzi

Nowa nazwa ITAMATI jest neologizmem w językach krajów, w których ma być stosowana. Zupełnie nowe słowo, które nie ma bezpośredniego znaczenia, pozwala na budowanie szerokiej gamy skojarzeń. Dzięki takiej budowie, marka i nowa nazwa nie tylko mogą być chronione prawnie jako znak towarowy, ale także posiada dodatkowe zabezpieczenia z tytułu autorskich praw majątkowych. Właściciel takiej marki posiada monopol na stosowanie nowej nazwy do oznakowywania swoich ofert i produktów w wybranych kategoriach i na wybranych rynkach. Charakter nazwy i jej unikatowość, dają ponadto możliwość budowania oczekiwanych skojarzeń na każdym z rynków.

Nowa nazwa ITAMATI jest neologizmem oraz palindromem.

Ciekawą cechą jaką ma nowa nazwa ITAMATI, jest fakt, że jest ono palindromem – czytając od początku i od końca otrzymamy ten sam wyraz. Palindromem jest na przykład nazwa samochodu CIVIC, modelu oferowanego przez koncern Honda. Prawie idealnym palindromem jest nazwa TOYOTA (jeżeli usuniemy ostatnią literę). W namingu palindromy są formalizmami, ale dzięki unikalnej budowie, pozwalają na kreowanie bardzo ciekawych i wyróżniających logotypów. Symetria staje się cechą podstawową graficznych rozwiązań projektów dla marki. Nowa nazwa zyskuje dzięki temu na rytmiczności i melodyczności. Wszystkie te element wpływają na możliwość wyróżniania marki w symbolice werbalnej i obrazowej, a to powiększa potencjał i obniża koszty budowania świadomości marki.

Nowa nazwa a ograniczenia

Wprowadzenie zupełnie nowej marki na rynek to wyzwanie dla firmy. Nowa nazwa, to niezwykle ważny aspekt prawny nowego biznesu. ITAMATI z założenia jest marką międzynarodową. Taka strategia stawia szczególne wymagania przed projektantami pracującymi przy projekcie nazwy. Nowa nazwa oprata wyłącznie na kreatywności to za mało, aby marka mogła skutecznie wspierać działania marketingowe. Aby nowa nazwa mogła być stosowana na rynkach międzynarodowych, musi posiadać międzynarodową domenę „com”, nie naruszać praw własności innych firm, posiadać zdolność ochrony prawnej jako międzynarodowy lub wspólnotowy (obowiązujący w całej Unii Europejskiej) znak towarowy i nie mieć negatywnych znaczeń w językach krajów, na terenie których ma być stosowana. Te wydawać by się mogło proste warunki, w praktyce stanową poważne ograniczenia. Nowa nazwa, jeżeli ma je spełniać, musi być na różne sposoby przetestowana. Wspólnotowych znaków towarowych jest zarejestrowanych obecnie dużo ponad milion, domen z rozszerzeniem „com” ponad 100 milionów, a słów tylko w języku angielskim ponad ćwierć miliona. Nowa nazwa jest więc nie tylko szansą dla firmy, ale może stanowić poważne zagrożenia dla powodzenia nowego biznesu.

Dodaj komentarz


WordPress SEO