Ile jest warta zmiana nazwy?

Na sponsoringu można sporo zarobić. Nazwy coraz bardziej nabierają na wartości. Czym silniejsza marka, tym więcej jest warta jej marka. Ostatnio Manchester United podpisał ośmioletni kontrakt sponsorski. Koncern Aon staje się właścicielem nazwy ośrodka treningowego klubu w Carrington. Następuje zmiana nazwy.

Zmiana nazwy ośrodka

Zmiana nazwy także dotyczy prezentacji marek na koszulkach zespołu. Piłkarze „Czerwonych diabłów” będą trenowali w trykotach z log Aon na piersi. Kontrakt podpisany został na osiem lat. Klub na tym zarobi 180 mln funtów.

Aon dotychczas występował na koszulkach meczowych klubu. Umowy sponsorskie nie trwają wiecznie. Oferta Aon została przebita przez markę Chevrolet. To nowy oficjalny sponsor klubu. Od 2014 roku na koszulkach piłkarzy logo Aon zmieni się w znak Chevroleta. Dlatego Aon podpisał więc nowy kontrakt na inny zakres sponsoringu. Zmiana nazwy obejmuje więc tytularnego sponsora klubu.

Aon będzie co roku przelewał Manchesterowi United 25 mln funtów. Chevrolet za reklamę na strojach meczowych będzie wnosił sumę ponad dwa razy większą. Do kasy klubu z Old Trafford trafi rocznie 53 mln funtów. W ten sposób wielkie marki wchodzą w płatny cobranding.

Dodaj komentarz


WordPress SEO