Historia powstania marki Mercedes

Mercedes-Benz – niemiecka marka samochodów produkowanych przez koncern Daimler AG. W historii koncernu kilkukrotnie następowała zmiana nazwy firmy. Poprzednie nazwy to DaimlerChrysler, zaś jeszcze wcześniej Daimler-Benz.

Emil Jelinek był austriackim przedsiębiorcą mieszkającym pod Wiedniemi. W roku 1897 udał się do Cannstatt i tam zamówił tam samochód marki Daimler. Był to doskonały pojazd z napędem pasowym oraz dwucylindrowym silnikiem o mocy sześciu koni mechanicznych. W roku 1898 Jelinek zaczął sprzedawać automobile Daimlera. Już w roku następnym wytwórnia Daimler-Motoren-Gesellschaft dostarczyła mu aż 10 pojazdów. Natomiast w roku 1900 było ich już ich prawie 30.

Jelinek był pasjonatem sportów samochodowych. Od roku 1899 zgłaszał auta do wszelkiego rodzaju wyścigów. Jednym z takich rajdów były zawody w Nicei, popularnie zwane Tygodniem Nicejskim. Jelinek startował w wyścigach pod pseudonimem „Mercedes”. Zdobył uznanie i stał się dzięki temu znany w środowisku automobilistów. Na początku swojego związku z motoryzacją, Jelinek nie używał nazwy Mercedes do oznakowania auta. Nazwa na początku była ona jedynie pseudonimem kierowcy i nazwą zespołu.

Na początku 1900 roku wytwórnia DMG zawarła z Jellinkiem umowę o sprzedaży samochodów oraz silników Daimlera. Jelinek oczekiwał lepszych i silniejszych silników. Tak więc postanowiono skonstruować zupełnie nowy silnik. Miał on nazywać się Daimler-Mercedes. W ten sposób Jelinek wykorzystał markę znaną z rajdów do nazwania produktu.

Skąd się wzięła nazwa Mercedes jako pseudonim rajdowy Emila Jelinka? Mercedes to hiszpańskie imię żeńskie. Oznacza ono łaskę. Tak miała na imię urodzona w 1889 roku córka Emila Jellinka.

W kategorii samochodów osobowych, Mercedes-Benz uważany jest za jedną z najbardziej prestiżowych marek na świecie. Marka Mercedes zajmuje 12 pozycję w rankingu najlepszych marek na świecie. Wycena tej marki wynosiła w roku 2010 ponad 25 mld $. Była to druga, po marce Toyota, najwyżej wycenia marka motoryzacyjna. Po kryzysie oraz tsunami w Japonii, które znacząco wpłynęły na kondycję i pozycję japońskiej marki, należy się spodziewać że niemiecka marka zostanie numerem 1.

WordPress SEO