Historia nazwy UNILEVER

Unilever powstał w 1930 roku jako fuzja holenderskiego producenta margaryny – Margarine Unie i brytyjskiego producenta mydła – Lever Brothers. Motywem przewodnim połaczenia było używanie tego samego surowca – oleju palmowego. Służy on zarówno do wyrobu margaryny jak i mydła. Celem fuzji była chęć oszczędności przy imporcie tego surowca. W obrocie firmy surowiec ten wykorzystywany był w 90% produkcji. Firma bardzo mocno się rozwijała w innych obszarach. W 1980 roku sprzedaż mydła i tłuszczy roślinnych wynosiły już tylko 40%.

Nazwa UNILEVER powstala jako „fuzja” głównych elementów nazw spółek biorących udział w połączeniu.  Unie+Lever=Unilever.

Unilever zatrudnia ponad 2oo tys. pracowników w prawie 400 zakładach. Unilever posiada łącznie ponad 400 różnych marek na całym świecie. Liczba ta jest wynikiem restrukturyzacji portfela prawie 1500. Obecnie koncern skupia się głównie na kilkunastu swoich najbardziej zyskownych markach działających na najbardziej perspektywicznych rynkach. Potocznie w firmie nazywane one są ‚bilion-dollar brands’. Średnia roczna sprzedaż każdej z wielkie listy przekracza miliard dolarów. Najlepsze marki dają firmie Unilever aż 70% całego rocznego dochodu.

Dodaj komentarz

WordPress SEO