Historia nazwy i marki YAHOO!

Twórcami Yahoo! byli dwaj doktoranci fizyki na na Wydziale Inżynierii Elektrycznej Uniwersytetu w Stanford – David Filo i Jerry Yang. Wstępnie korzystali z wyszukiwarki AltaVista. Porządkując zebrane dokumenty stworzyli katalog internetowych. Był on na tylce ciekawy, postanowili go udoskonalić i rozwinąć.

Historia nazwy Yahoo!

Pierwsza stworzona przez nich strona nawiązywał do ich imion. Nosiła nazwę: Jerry and David’s Guide to the World Wide Web. Popularność strony „zmusiła” twórców do opracowania nazwy marketingowej. Tak powstało słowo Yahoo!

YAHOO = Yet Another Hierarchical Officius Oracle

Choć nazwa Yahoo! brzmi jak słowo, jest akronimem. Oficjalnie jest skrótem frazy: „Yet Another Hierarchical Officius Oracle”, co po polsku można przetłumaczyć na „kolejny zhierarchizowany system zarządzania bazą danych” i zbudować akronim KZSZBD – ciekawy ale zupełnie nie nadający się do komunikacji. Akronim YAHOO jest rozwinięciem, które zostało dobrane do istniejącego już wcześniej słowa. Marketingowcy poszukiwali wyjaśnienie do akronimu, tak aby miał on sens i był łatwy do komunikowania.

Nazwa Yahoo! jest jedną z najciekawszych i najbardziej kreatywnych nazw jakie stworzono. Jej unikalna budowa, forma i skojarzenia doskonale oddają styl i charakter marki. Innowacyjność nazwy oddaje innowacyjny charakter marki.

Obecnie Yahoo! to jeden z najpopularniejszych i największych portali internetowych na świecie. Portal posiada wersje w kilkunastu językach.

Dodaj komentarz


WordPress SEO