Historia nazwy i marki ALDI

Marka Aldi to niemiecka sieć dyskontów o profilu spożywczo-przemysłowych. Historia firmy i marki zaczęła się tuż po zakończeniu II wojny światowej. Zniszczone Niemcy widać potrzebowały sieci sklepów dostarczającej masowo tanie produkty. Marka Aldi na tym koncepcie bardzo szybko urosła.

Historia marki

Od 1946 roku bracia Karl i Theo Albrecht kontynuowali działalność sklepu spożywczego odziedziczonego po rodzicach. Nazwa sklepu jest kontaminacją z nazwiska Albrecht i określenia Discount. Kontaminacja to łączenie dwóch morfemów lub wyrazów w nowe znaczenie Obecnie marka Aldi prowadzi działalność także poza granicami Niemiec. Sklepy z marką Aldi można znaleźć nawet w Australii i Stanach Zjednoczonych.

Albrecht + Discount = ALDI

Zasady kreacji marki

Wydaje się, że aby powstały dobre nazwy firmy potrzeba jedynie chęci i odrobiny wyobraźni. Któż ma bogatszą wyobraźnię od dzieci, które nową nazwę dla przedmiotu potrafią wymyślić w kilka sekund? Czy w tak krótkim czasie mogą powstać nowe nazwy firmy? Nic bardziej mylnego. Marki powstają w skomplikowanym procesie. To prawda, że kreatywność odgrywa ważną rolę, lecz niepoparte konkretnym i przemyślanym planem złe nazwy jako marki mogą spłatać nam figla. Oczywiście, etap twórczy jest punktem wyjścia. Warto mieć wówczas w pamięci kilka zasad tworzenia odpowiedniej nazwy. Nazwy firmy powinny być: czytelne, proste i łatwe do zapamiętania, a przy tym oryginalne. Załóżmy, że udało nam się taką wymyślić. Jesteśmy zadowoleni z efektów: nazwa prezentuje się dobrze, wpada w ucho; jest jedyna w swoim rodzaju. Nazwa jest wtedy podstawą budowania silnej marki.

Dodaj komentarz

WordPress SEO