Historia marki i nazwy Społem

Twórcą nazwy jest nie kto inny, jak Stefan Żeromski. Historia marki sięga początków XX wieku. „Społem” powstało w roku 1906. Obecnie pod marką Społem działa prawie 270 spółdzielni, które zarządzają prawie 4000 sklepów. 

Historia marki. Społem – marka z tradycją.

Jako, że kończą się terminy długoletnich dzierżaw sklepów “Społem”, wynajmowanych sieciom, spółdzielnie nie planują przedłużenia umów i chcą reaktywować swoje sklepy. Może nadarzyć się okazja do reaktywacja tej marki. Są to niejednokrotnie świetne lokalizacje, w centrach miast. Na przeszkodzie może jednak stanąć wizerunek rodem z PRL. Przed zmianą ustrojową jaka nastąpiła w Polsce, sklepy „Społem” kojarzyły się z kolejkami, brakiem towarów i kartkami. Z marką wiązało się wiele żartów. Jeden z nich brzmiał: „Jeszcze nie otworzyłem, bo społem”.

Historia marki Społem

Historia marki Społem

Za datę narodzin spółdzielczości spożywców na ziemiach polskich przyjmuje się rok 1869.  Wtedy to powstało Stowarzyszenie Spożywcze „Merkury” w Warszawie. Historia marki ma już ponad 150 lat.

W 1906 roku dla propagowania idei spółdzielczości powołano dwutygodnik „Społem”. Pomysłodawcą nazwy „Społem” był Stefan Żeromski. Historia marki wiąże się także z polityką. Wśród założycieli dwutygodnika był także późniejszy prezydent RP Stanisław Wojciechowski.

Dodaj komentarz

WordPress SEO