Historia marki CELIA

CELIA to jedna z najstarszych marek kosmetycznych na polskim rynku. Jej historia zaczyna się w roku 1959. Wtedy to w spółce Inco-Veritas powstała receptura pomadki do ust, której nadano nazwę CELIA. Nazwa ta stała się znakiem towarowym wszystkich produktów branży kosmetycznej firmy.

Znak graficzny marki przedstawia „kobietę z kwiatkiem” wpisanym w kształt kamei. Celia – to imię żeńskie pochodzenia łacińskiego. Imię wywodzi się od rzymskiej nazwy rodowej Caelius. Ta z kolei powstała od rzymskiego określenia caelum – „niebo”.

Lata 70 i 80 były dla CELII okresem sukcesów i prosperity. CELIA była drugą po Pollenie najważniejszą polską marką kosmetyczną i uzyskała wówczas kilkuprocentowy udział w rynku. CELIA była „powszechnym” produktem w sklepach w kioskach Ruch, sklepach Społem, WPHW i licznych domach towarowych. Marka posiadała także salon firmowy w Warszawie. Dobra passa wynikająca z braku konkurencji trwała do początku lat 90. Stopniowa utrata pozycji w gospodarce rynkowej zakończyła się w roku 2007. Nowym właścicielem marki została firma DAX Cosmetics. Producent kosmetyków pielęgnacyjnych i słonecznych, kupił prawa do znaku towarowego CELIA oraz 5 innych marek kosmetycznych od firmy Inco-Veritas.

Dodaj komentarz


WordPress SEO