Historia i wizerunek marki Abercrombie & Fitch

Historia Abercrombie & Fitch sięga 1892 roku. Firmę założył David Abercrombie na Manhatanie. Od roku 1900 współwłaścicielem firmy jest nowojorski prawnik Ezra Fitch. Nazwa „Abercrombie & Fitch Co.” istnieje oficjalnie od roku 1904. Wtedy to oficjalnie w nazwie spółki zamieszczono oba nazwiska.

Historia i wizerunek marki Abercrombie & Fitch

Na początku Abercrombie & Fitch była jedną z najpopularniejszych marek odzieży sportowej. Do jej popularyzacji przyczynili się znani celebry ci, którzy współtworzyli wizerunek marki. Kłopoty finansowe firmy w latach 60. doprowadziły do przejęcia marki przez The Limited w roku 1988. Moment ten był przełomowy dla oferty i stylu firmy. Zmiana strategii ofertowej kolekcji i opracowany nowy wizerunek, doprowadziły do wylansowania marki reprezentującej amerykański styl życia. Taka decyzja nie tylko rozszerzyła grupę docelową i pozwoliła na ekspansję, ale zbudowała silne relacje z konsumentami. Ponad stu letnia tradycja marki nie przeszkadza jej lansować swoją indywidualność i „nachodzić” krawców z Savile Row.

Abercrombie & Fitch na giełdzie

Abercrombie & Fitch to notowana na giełdzie w Nowym Jorku marka odzieżowa. A&F specjalizująca się w projektowaniu i sprzedaży ubrań typu „casual luxury”. Wizerunek tej marki kierowany jest do ludzi młodych, w wieku 18-22 lat. Marka reprezentuje amerykański styl życia i to chyba najbardziej boli konserwatywnych brytyjskich krawców. Marka założyła swój salon także na Savile Row. Posiadanie sklepu na Savile Row nadaje marce A&F nowego charakteru, plasuje ją w miejscu znanym i szanowanym. Nie tylko rozszerza wizerunek, ale i nadaje mu blasku odbitego od wizerunku uznanych zakładów krawieckich. Z perspektywy marketingowej to genialne posuniecie ze strony Abercrombie & Fitch. Nowoczesność skontrastowana z tradycją, innowacyjność z konserwatyzmem, casual z klasyką. I być może to najbardziej irytuje londyńskich krawców. Brytyjczycy zawsze z rezerwą odnosili się do amerykańskiego stylu. Nawet Sting w piosence „Englishman in NY” porusza temat podejścia do świata w relacjach amerykańsko brytyjskich. Na ekspansję Abercrombie & Fitch można myło by także spojrzeć z innej strony. Jej obecność w okolicy Savile Row zwiększy ruch klientów. Nowoczesny marketingowiec bardzo by się z tego powodu cieszył. W przypadku najwyższej jakości krawiectwa perspektywa jest inna. Ekskluzywne to to, co nie dla wszystkich dostępne.

Firmę założył David Abercrombie na Manhatanie. Od roku 1900 współwłaścicielem firmy jest nowojorski prawnik Ezra Fitch. Nazwa „Abercrombie & Fitch Co.” istnieje oficjalnie od roku 1904.

Portfolio Abercrombie & Fitch

W portfolio amerykańskiej korporacji znajdują się 4 marki: Abercrombie & Fitch, Abercrombie Kids, Hollister oraz Gilly Hicks. Marki te bardzo różni wizerunek. Produkty sprzedawane są przez kilka kanałów dystrybucji. Podstawowym są detaliczne salony firmowe. Ponadto można je nabyć poprzez katalogi oraz przez sklep internetowy zarządzany przez producenta. Abercrombie & Fitch posiada obecnie sieć ponad 1000 sklepów. Zlokalizowane są one głównie w USA, kilka w Kanadzie. Salon w Londynie to pierwszy europejski salon marki A&F. Otworzono go w marcu 2007 roku i ma on za zadanie kształtować wizerunek marki na Wyspach Brytyjskich. O ile w USA salony A&F otwierane są w centrach handlowych, o tyle światowe salony mają charakter reprezentacyjny i zajmują nader prestiżowe lokalizacje. Liczy się adres i wizerunek miejsca. Rozszerzanie geograficzne marki jest bardzo przemyślane. A&F jest spółką giełdową. Akcjonariusze liczą na wzrost wartości akcji, a ten zależy od ekspansji marki. Marki globalne są bowiem najszybciej rosnącymi inwestycjami na świecie. Strategia otwierania salonów w luksusowych i renomowanych lokalizacjach ma na celu szybsze wylansowania marki ale i nadanie jest jak najlepszego wizerunku. Każde duże miasto ma uznane lokalizacje, które są są celem korporacji takich jak Abercrombie & Fitch. Podobnie postępuje marka Zara.

Dodaj komentarz


WordPress SEO