Hasła reklamowe hipermarketów. Jaka strategia jest najlepsza?

Hipermarkety oferują klientom wielką gamę produktów. Przeważa asortyment  z branży FMCG, ale są też ubrania, elektronika czy sprzęt sportowy. Ogłoszenie przejęcia Reala przez Auchan jest okazją, by przyjrzeć się, jakie hasła reklamowe rynkowi giganci stosują w walce o klientów.

Hasła reklamowe hipermarketów

Dobre hasła reklamowe są dopasowane do potrzeb grup docelowych, uwzględniają specyfikę konkurencji i plany dotyczące przyszłości marek. Powinny być oryginalne, łatwe do zapamiętania i perswazyjne. Hasła reklamowe są jednym z elementów tworzenia tożsamości produktu lub usługi. W przypadku hipermarketów trudność polega na tym, że jeden slogan ma zachęcać do kupowania bardzo różnych produktów.  Real oferuje w swoich sklepach 45 tysięcy artykułów spożywczych i przemysłowych.  Auchan, chociaż ma mnie placówek, proponuje aż 80 tysięcy produktów. Jak zamknąć masowość i ogromną różnorodność oferty w jednym haśle reklamowym?  To zadanie dla firm, które kreują slogany i hasła reklamowe.

Hasła reklamowe hipermarketów.
Hasła reklamowe hipermarketów.

Bezcenne hasła reklamowe

Klienci oceniają hipermarkety zwykle według trzech podstawowych kryteriów: asortymentu i jego jakości, ceny i poziomu obsługi. Hasła reklamowe Reala i Auchan, którymi tu się zajmiemy, dosyć wybiórczo traktują oczekiwania klientów. Skupiają się na wybranych elementach, chcąc zbudować przewagę rynkową. „Wielki wybór, niskie ceny” brzmi hasło reklamowe hipermarketu Real. Hasła reklamowe tej marki eksponują  asortyment i cenę. Zestawienie przeciwstawnych przymiotników wzmacnia wymowę komunikatu.  Właściwie mówi wszystko, co chcieliby usłyszeć i zobaczyć w sklepie klienci. Użycie słowa „wybór” ma podwójnie korzystny przekaz: jest  tu synonimem słowa „oferta” i podkreśla, że tylko klient decyduje, co chce kupić. 

Wielki wybór, niskie ceny

Dobre hasła reklamowe nie zawsze muszą odwoływać się wielu składników oferty. Tak jest w przypadku  hipermarketu Auchan. Hasło reklamowe „Zbijamy ceny zawodowo” odwołuje się do tylko do jednej przesłanki, którą kierują się klienci. Jednak użyty przysłówek „zawodowo” wzmacnia kontekst. Obniżka ceny jest często stosowanym narzędziem marketingowym. Jednak hasło sugeruje, że w tym przypadku nie jest to zwykła przecena. Auchan robi to w sposób ciągły, z myślą o klientach i można na nim polegać. Eksponują to jego hasła reklamowe.

Rebranding Auchan. Hasła reklamowe marki.

Rebranding Auchan. Hasła reklamowe marki.

Czy takie hasła reklamowe zapewnią sukces?

Auchan i Real przypisują swoim hasłom  duże znaczenie. Oprócz tego, że wspierają kolejne akcje sprzedażowe, są przesłaniem marketingowym firmy. Wynikają z jej misji. Często są usytuowane razem z logo firmy, co nadaje im funkcję sloganu firmowego. Jednak są to dalej hasła reklamowe, gdyż kładą nacisk na  efekt sprzedażowy. Slogan powinien w większym stopniu uwzględniać tożsamość, wizję i filozofię firmy. Oba hasła reklamowe dobrze podkreślają główną korzyść, jaką otrzymuje  klient. Zapewniają skuteczne dotarcie do grupy docelowej. Hasła reklamowe mogą być wykorzystywane w dłuższym okresie oddziaływania marketingowego.

Zbijamy ceny zawodowo

Skupienie się na niskiej cenie nie jest oryginalnym za biegiem. Podobnie postępuje branżowa konkurencja. Siła oddziaływania hasła Auchan jest jednak większa. Czasownik „zbijamy” konotuje aktywność, a nawet agresywność w dążeniu do jak największego zadowolenia klientów. Z kolei hasło reklamowe Reala ma dobry rytm z użyciem antonimu. W czasach kryzysu i ubożenia społeczeństwa wojna na niskie ceny paradoksalnie może nie wystarczyć. To pole do popisu dla firm zajmujących się kreacją sloganów i zawodowo tworzących hasła reklamowe. Na razie Auchan zaczął od „zbijania” konkurenta z rynku. Robi to, oczywiście, zawodowo!

 

Jerzy Daniłowicz

METAFORKA Slogany i hasła reklamowe

www.metaforyka.pl

Dodaj komentarz


WordPress SEO