Rodzaje nazwy firmowej i korporacyjnej

Jak może być forma nazwy firmowej?

Nazwa jest również najprostszym samodzielnym komunikatem lub częścią jakiegoś
komunikatu promocyjnego lub reklamowego. Podobnie jak imię towarzyszy
człowiekowi od urodzenia aż do śmierci, tak i nazwa jest nieodłącznie związana
z produktem od momentu objawienia jej otoczeniu. Niezwykle rzadko można
pomyśleć o danej firmie, poprosić o jakiś produkt w sklepie lub pochwalić się
przed znajomymi nowym nabytkiem, nie używając nazwy. Jest więc ona
nieodłącznym elementem wizerunku marki. Jest jej wizytówką.

Nazwa firmowa może występować w wielu formach. W zależności od potrzeby lub okoliczności firmy stosują różne sposoby prezentacji organizacji.  Dla ułatwienia i uporządkowania podajemy kilka standardów na abstrakcyjnym przykładzie marki, o nazwie firmowej  LAVRES:

Nazwy prawne pełne

(musi być zgodna z zapisami urzędowymi): służą do identyfikacji firmy.

LAVRES Jan Nowak Leon Kowalczyk Spółka Cywilna

Nazwy prawne skrócona

(musi być zgodna z zapisami urzędowymi), służą do identyfikacji firmy:

LAVRES sc

Nazwy marketingowe

Służą do marketingowej prezentacji firmy, popularnie określane jako marka:

LAVRES

Nazwy opisowe

Służą do prezentacji obszaru dzialania i oferty firmy:

LAVRES Meble Biurowe

Nazwy opisowe

Służą do nazwania jednostek organizacyjnych czyli do odwzorowania struktury organizacyjnej:

LAVRES Centrala, LAVRES Oddział Katowice

Nazwy interentowe

Domena interentowa, nazwy pod jaką firmy wysępują w internecie:

LAVRES.pl

 

Projektowanie nazwy firmowej

WordPress SEO