Dior – nazwisko jako marka.

Nazwisko jako marka. Dior to nazwisko projektanta mody Christiana Diora. W 1946 roku otworzył własny dom mody w Paryżu. Po ukazaniu się jego pierwszej kolekcji, otrzymał prestiżową nagrodę Neimana Marcusa.

Nazwisko jako marka.

Kolekcja „New Look” charakteryzowała się wąską talią osy i niezwykle szeroką spódnicą. Następnym projektantem marki był Yves Saint Laurent – uczeń mistrza. Jego pierwsza kolekcja oparta była na bazie trapezu i przyniosła mu niebywały sukces. Nazwisko jako marka zaczęło funkcjonować w świecie mody.

Właścicielem marki Dior jest obecnie koncern LVMH ( Moet Hennesy.Louis Vuitton). Posiada 160 sklepów, gdzie można znaleźć ubrania, dodatki, perfumy, kosmetyki, telefony oraz biżuterię. Wśród gwiazd ubierających się u Diora można wyróżnić: Madonnę, Nicole Kidman, Celine Dion. Do wiernych klientów Diora należała też księżna Diana, która w 1995 roku pokazała się z torebką Lady Dior.

Nazwisko jako marka a wizerunek miasta

Francja zawdzięcza marce Dior umocnienie Paryża jako stolicy mody po II wojnie światowej. Projektanci Diora tacy jak Yves Saint Laurent, dyrektor kreatywny John Galiano (elegancja i ekskluzywność), który zadebiutował projektem torebki Saddle bag oraz aktualny Raf Simons utrzymali pozycję marki na najwyższym poziomie.

Nazwisko jako marka. Dior.

Nazwisko jako marka. Dior.

Nazwisko jako marka jest jedną z najpopularniejszych konwencji nazewniczych. Jednym z ograniczeń w stosowaniu takiej konwencji nazewniczej są przepisy prawa – nie można obecnie zawłaszczyć nazwiska jako monopol patentowy.

Drugie ograniczenie wynika ze zmian właścicieli. Rodzina może pozbyć się firmy razem z marką. Tak miało miejsce w wypadku marki Dior. Nazwisko jako marka przeszło w ręce firmy LVMH.

Dodaj komentarz

WordPress SEO