CISCO historia marki. Wartość marki.
Cisco Systems, Inc. to jedno z największych amerykańskich przedsiębiorstw informatycznych. Wycena jest tak wysoka, że wartość marki plasuje ją w pierwszej setce najdroższych marek świata.Historia marki. Wartość marki.Firmę Cisco założyli w 1984r małżonkowie Leonard Bosack i Sandra Lerner pracownicy Uniwersytetu Stanford. Początkiem działalności firmy była produkcja urządzeń do trasowania. Główna siedziba firmy znajduje się w San Jose w Kalifornii. Z czasem przedsiębiorstwo rozbudowuje się i przejmuje mniejsze firmy np. Linksys, produkujące urządzenia sieciowe (2003r). W 2005 roku Cisco przejmuje Scientific Atlanta, producenta stacji czołowych i urządzeń Set-Top-Box. Cisco to najbardziej znana marka systemów operacyjnych takich jak: IOS Internet Operating System, CatOS CAT Operating System. Cisco to także marka protokołów sieciowych CDP Cisco Discovery Protocol. Aktualnie Cisco produkuje: • Zapory sieciowe • Przełączniki • Koncentratory • Oprogramowanie wspomagające zarządzanie sieciami komputerowymi
Wycena markiWycena marki zależna jest także od jej dostępności. Cisco posiada przedstawicielstwa w 75 krajach, także w Polsce (siedziba w Warszawie) i partnerów w 115 państwach. Marka Cisco zajmuje 66 pozycję na świecie według BrandFinance. Wartość marki wyceniana jest na ponad 12 mld dolarów. Według wycen Interbrand, to 13 najdroższa marka na świecie a wartość marki CISCO to ponad 25 mld dolarów. Cisco według wyceny marki wykonanej przez MilwardBrawn plasuje na 44 miejscu rankingu BrandZ najsilniejszych marek na świecie. Wartość marki szacowana jest na 16 mld dolarów. Od czego jest zależna wartość marki i jej wycena?Wartość marki a PRZYWÓDZTWO / udziały rynkowe, świadomość marki, pozycjonowanie w stosunku do konkurentów, strategie Wartość marki a STABILNOŚĆ / czas istnienia na rynku, konsekwencja, wizerunek marki, ryzyka działalności Wartość marki a RYNEK / wielkość, dynamika, bariery wejścia, konkurencyjność, chłonność, presja cenowa Wartość marki a OBSZAR DZIAŁANIA / pozycjonowanie ponadnarodowe, zasięg geograficzny, prestiż, wizja i misja, cele Wartość marki a OBSZAR DZIAŁANIA / pozycjonowanie ponadnarodowe, zasięg geograficzny, prestiż, wizja i misja, cele Wartość marki a WSPARCIE / możliwości finansowe, nakłady na reklamę i marketing, konsekwencja działań, wsparcie innych marek Wartość marki a OCHRONA / siła ochrony znaków towarowych, konflikty i prowadzone spory |