Chanel N° 5. Nazwy numeryczne
Coco Chanel (Gabrielle Bonheur Chanel) z rewolucjonizowała damską modę. Przez sześć dziesięcioleci była ikoną paryskiej haute couture. Coco Chanel w 1921 roku stworzyła ikonę perfum – Chanel N° 5. Nazwy numeryczne nie często pojawiają się w produktach luksusowych.Markowe nazwy numeryczneKompozycję perfum Chanel N° 5tworzy prawie 80 składników. Dominuje jaśmin, róża, irys, wanilia, ambra oraz olejek sandałowy. Zapach opracował Ernest Beaux. Francuz pracował w Rosji do czasów rewolucji i odpowiadał za perfumy na carskim dworze w Petersburgu. Chanel N° 5. zaprezentowane zostały po raz pierwszy w 1921 roku. Wizerunek marki jest tak silny , że do dziś są jednymi z najbardziej znanych perfum na świecie. Niedawno na rynku pojawiły się perfumy COCO MADEMOISELLE – klasyczny i nowoczesny zapach. Czy jest to wewnętrzna konkurencja i czy nowość jest w stanie skutecznie konkurować na półce ze słynną N° 5. N° 5 jest nazwą numeryczną. Anegdota mówi, że nazwa „Chanel N° 5” pochodzi ślepej próby pięciu propozycji, z których Coco wybrała ostatnią – 5 próbkę. Inna teoria mówi, że 5 to ulubiona cyfra Gabrielle. Chanel N° 5 a nazwy numeryczneNazwy numeryczne często zależne są od formy zapisu. N° 5 jest tak charakterystyczne, że jest łatwe do rozpoznania. Nazwy numeryczne to jedna z konwencji kreowania nazw. Jest to niekonwencjonalna formuła projektowania nazewnictwa. Naming z użyciem cyfr wymaga często wytłumaczenia. Z drugiej zaś strony, badania wskazują, że konsumenci dość łatwo akceptują nazwy numeryczne. Innowacyjny naming – nazwy numeryczne |