Certina i zmiana nazwy marki

Certina to marka szwajcarskich zegarków produkowanych w rodzinnej firmie, założonej przez braci Adolfa i Alfreda Kurth w Grenchen w Szwajcarii. Początkowo produkowano mechanizmy i podzespoły, następnie po rozwinięciu firmy rozpoczęto produkcje całych zegarków. Zegarki znakowane były marka Grana (od łacińskiej nazwy miejscowości Grenchen – Granacus). Wraz z rozwojem firmy nastąpiła zmiana nazwy.

Zmiana nazwy firmy i marki

W 1936 roku firma braci Kurth wprowadziła na rynek swój pierwszy wynalazek: cyfrowy zegarek mechaniczny. W 1938 roku w firmie nastąpiła  zmiana nazwy na Certina. Zmiana nazwy wiązała się także z ekspansją firmy – otworzyła ona swoje przedstawicielstwo w Niemczech.

Certina – z języka łacińskiego certus – pewny, przekonany)

Certina zatrudniała wielu wyspecjalizowanych inżynierów i techników. Dzięki nim w 1959 roku  firma odniosła niebywały sukces, wprowadzając na rynek rozwiązanie Double Security – „DS.”. System ten obejmuje zabezpieczenie mechanizmu przed czynnikami zewnętrznymi – wzmocniona koperta, szafirowe szkło zegarka, specjalne uszczelki szkła, dekla i koronki. System ten sprawdził się w 1960 roku w czasie wyprawy w Himalaje na wysokość 8222 m.n.p.m., w warunkach ekstremalnych zmian temperatury.

Zmiana nazwy a szerokie portfel produktów

W 1961 roku Certina wprowadziła na rynek Blue Ribbon – zegarek z ultra płaskim mechanizmem automatycznym. Certina jest także pomysłodawcą zegarka Certina Biostar pokazujący biorytm człowieka. Wprowadzenie na rynek mechanizmu kwarcowego na przełomie lat 70-tych i 80-tych stało się prawdziwą rewolucją wśród producentów zegarków. Certina jak wielu innych producentów musiała stawić czoła zmianom. Wiązało się to z redukcją zatrudnienia i reorganizacją procesów produkcyjnych. W 1995 roku Certina wprowadziła markę CASCADEUR co potwierdziło jej wysoką pozycję wśród producentów zegarków sportowych. Nie była to zmiana nazwy marki a implementacja zupełnie nowej marki. W 1999 roku Certina stała się marką średniego segmentu cenowego specjalizującą się w produkcji zegarków sportowych Certina stała się firmą odpowiedzialną za pomiar czasu we wszystkich zawodach motorowych Grand Prix i sponsorem wielu światowych wyścigów.

Certina - zmiana nazwy

Certina – zmiana nazwy

Zmiana nazwy to także często nowa strategia firmy. Motto, które towarzyszy dzisiaj marce Certina to ‘ Jakość za umiarkowaną cenę” Certina bierze udział w wielu imprezach sportowych i posiada wielu ambasadorów marki. Do 2009 roku ambasadorem marki Certina w Polsce był polski kierowca rajdowy Robert Kubica.

Dodaj komentarz


WordPress SEO