Nowa nazwa modelu auta: Cerato czy Cerata.

Koncern Kia zdobywa kolejne rynki. Wprowadzane modele coraz bardziej liczą się kolejnych, podbijanych przez Koreańczyków krajach. Niezrozumiała jest jednak polityka nazewnicza firmy. Przykładem jest nazwa modelu Kia Cerato.

Taka nazwa modelu ma być wprowadzona na rynek europejski. Na innych rynkach nowo prezentowane będzie nosiło inną nazwę modelu. Nie wiadomo dlaczego globalnie działający koncern nie wprowadza globalnej marki produktu, skoro odnosi on sukcesy na rynku, dlaczego nazwa modelu się różni. Czyżby auto miało różny wizerunek na różnych rynkach?

 

Problematyczna nazwa modelu.

Problematyczna nazwa modelu.

Potrójna nazwa modelu

Model Kia nosił będzie trzy różne nazwy: K3, Cerato lub Forte. Cerato nie jest wyjątkiem – podobnie różnorodne nazwy nadawane są innym modelom koreańskiego producenta. Kia Cerato, jako model Spectra był wytwarzany w Ameryce Północnej już od 2001 roku. Pierwsza generacja Spectry na tamtejszym rynku to Kia Shuma lub Kia Sephia. Co ciekawe, w naszym kraju auto pierwszej generacji było sprzedawane właśnie pod nazwą Spectra. Projekt nowego modelu Cerato poza Europą zwany jest Forte, a na rodzinnym rynku w Korei będzie nosił nazwę K3. Trudno mówić o ciągłości nazwy modelu i marki na poszczególnych rynkach. A z tego wynikają koszty wylansowania nowej nazwy. Ta nazwa tmodelu ma jeszcze dodatkowe problemy związane ze skojarzeniami. Nazwa modelu Cerato nieodparcie kojarzy się w Polsce z ceratą.

Cerata to nazwa tkaniny bawełnianej lub lnianej, powlekana po jednej stronie grubą warstwą substancji impregnującej. Cerata z reguły zadrukowana jest kolorowym wzorem oraz lakierowana. To materiał tani, dość wytrzymały mechanicznie, odporny na wodę i większość produktów stosowanych w gospodarstwie domowym. Dlatego często gości na naszych stołach, w domach lub na działkach – ceratę gospodynie domowe używają jako serweta lub obrus. Czasami z ceraty wykonywane są ubrania robocze lub okrycia przeciwdeszczowe. Łatwość nadruku sprawia, że często imituje wygląd powierzchni zupełnie innego rodzaju – udaje kamień lub drewno. Nabiera wtedy cech ozdobnych.

Nazwa modelu kojarzy się z tkaniną zwaną ceratą.

Nowa nazwa modelu auta a jego sprzedaż

Skojarzenia wizerunkowe z ceratą nie są negatywne. To materiał bardzo praktyczny i znajdujący wiele różnorodnych zastosowań. Ale na pewno nie nawiązujący do zaawansowania technologicznego, unikatowego wzornictwa i jakości, jaką muszą wykazywać się samochody. Marketingowcy Kia nie sprawdzali widać znaczenia słowa w języku polskim. To dość dziwna nazwa modelu samochodu. Material budzić może podobne skojarzenia, jak karton używany do produkcji karoserii Trabanów. Trudno powiedzieć, czy taka nazwa modelu będzie miała negatywny wpływ na sprzedaż. Pozytywnego na pewno nie.

Dodaj komentarz


WordPress SEO