Barbie – imię jako marka

Barbie – to imię najsłynniejszej lalki na świecie. Imię jako marka to dość popularna konwencja nazewnicza. Właścicielem marki jest firma Mattel Inc., która jest największym producentem zabawek na świecie pod względem przychodów ze sprzedaży.

Imię jako marka

Barbie to zdrobnienie od imienia Barbara, córki Ruth Handler, która opracowała nowy wygląd lalki Lilli. Marka była wzorowana była na dość odważnych komiksach dla dorosłych. Imię jako marka jest jej pomysłem.

Lalka Barbie zadebiutowała na targach zabawek w 1959 roku i stała się ikoną popkultury. Z czasem do Barbie dołączył jej chłopak Ken, przyjaciółki  i młodsze siostry. To drugie imię jako marka w portfolio firmy Mattel.

Barbie - imię jako marka

Barbie – imię jako marka

Konwencja nazewnicza – imię jako marka

Imię jako marka to nie jedyna konwencja nazewnicza jakoa tosuje w swojej ofercie Mattel. Oprócz Barbie do znanych marek firmy Mattel należą: lalki Monster High, figurki Littlest PetShop, Hot Wheels. W portfolio firmy znajdują się także gry planszowe.

Ciekawostki – imię jako marka

Prezydent Argentyny nałożyła dodatkowe cła na import niektórych towarów. Jednym z nich jest produkowana przez amerykańską firmę Mattel długonoga lalka Barbie. Miejscowi analitycy opisują działania Cristiny Kirchner jako populistyczne i związane ze zbliżającymi się niedługo wyborami.  Pani prezydent chce zyskać uznanie w oczach lokalnych przedsiębiorców i móc się pochwalić zmniejszeniem nierównowagi w handlu zagranicznym. Dlatego nakłada cła na produkowane w Chinach towary. Lalka Barbie jest więc strategicznym produktem narażającym przedsiębiorców argentyńskich na niewyobrażalne straty.

Imię jako marka Barbie to zalewająca świat słodka lalka, jest generalnie w krajach Ameryki Południowej obiektem kontrataków. Wojnę przeciwko niej prowadzi także rewolucyjny prezydent Wenezueli. W jednym z publicznych wystąpień stwierdził, że amerykańska zabawka rodem z Chin jest groźna dla umysłów młodych dziewcząt.

 

Dodaj komentarz

WordPress SEO