Auchan – znany homofon nazewniczy

Marka Auchan, homofon nazwy dzielnicy Hauts Champs,  w naszym regionie zyskuje ostatnio na wartości. Auchan zakupił Sieć Real w całej Europie środkowo wschodniej.

Przez takie działania zyskują także pozostałe marki znajdujące się w portfelu francuskiej grupy. Do Auchan na świecie należą także marki: Decathlon, Norauto, Groupe Adeo, Boulanger, Phildar, Accord Bank, Cultura i Pimkie, w tym część działa w naszym kraju.

Auchan – to francuski homofon

Nazwa Auchan to francuski homofon od Hauts Champs, nazwy dzielnicy w mieście Roubaix. W tej właśnie miejscowości powstał pierwszy hipermarket we Francji. Było to w roku 1961, gdy Gérard Mulliez w dzielnicy, od której sieć wzięła swoją nazwę powołał koncept marketu samoobsługowego połączonego ze sprzedażą dyskontową. Rodzina Mulliez w dalszym ciągu kontroluje sieć i spółki zależne.

Auchan - nazwa jako homofon

Auchan – nazwa jako homofon

W 2011 roku cała światowa sieć Auchan miała 639 hipermarketów and 2412 supermarketów. Auchan rozpoczynał swoją działalność, proponując jako jedna z pierwszych firm na świcie, połączenie sprzedaży samoobsługowej z formułą dyskontu. W Polsce pierwszy hipermarket Auchan otworzono w 1996 roku w Piasecznie pod Warszawą. Obecnie jest ich 27, często są one połączone z galeriami handlowymi. Marka ma wysoką świadomość i jest dobrze oceniana przez swoich klientów. Firma stara się łączyć jakość z niską ceną. W rankingach cenowych markety Auchan pozycjonowane są jako najtańsze na rynku. Hasło reklamowe sieci to „Zbijamy ceny zawodowo”. Strategia ta wydaje się być bardzo dobra na polskim rynku. Rankingi sieci sprzedaży i analizach koszyka zakupowego pokazują, że dyskonty wcale nie są najtańsze. Podstawowe produkty w nich są droższe. Najtaniej podstawowe zakupy można zrobić w normalnych hipermarketach.

Czym jest homofon?

Homofon to wyrazy w warstwie dźwiękowej identyczny ale odmienny w warstwie znaczeniowej, a często także i graficznej. Homofonia to fonetyczna tożsamość różnych segmentów językowych, głosek, sylab oraz całych wyrazów. Homofon jest bardzo rzadko używany w nazewnictwie firm i produktów.  

Homofon – klasyczne przykłady:

bal (zabawa) – bal (gruba belka)

pilot (od telewizora) – pilot (kierowca samolotu)

zamek (z piasku) – zamek (od kurtki)

karzę (karać) – każę (kazać)

kod (np. kod pocztowy) – kot (zwierzę)

mieć (posiadać)  – miedź (metal)

Homofon jest dość popularny z języku angielskim:

rain – rein – reign
two – to- too
bare – bear
weight – wait
knew – new
stare – stair
were – where
still – steel – steal
weak – week

Homofon w nazewnictwie firm:

Sysco – Cisco

Cosco – Costco

WACS – WACS

Dodaj komentarz


WordPress SEO