Athleet’s Foot. Naming a słownictwo zawodowe.

Athleet’s Foot to sieć sklepów z obuwiem sportowym. Buty dopasowane dla stopy sportowców, tak można by tłumaczyć znaczenie nazwy. I w samym znaczeniu nazwy nie ma nic negatywnego. Problemy pojawiają się, gdy sprawdzimy medyczne znaczenie terminu „stopa atlety”. W medycynie określenie to nawiązuje do deformacji stopy spowodowane pewnym rodzajem grzybicy. Mało kto zna taka dolegliwość, dlatego wizerunek sieci nie cierpi z powodu namingu. Naming zawierający błędy nie zawsze jest szkodliwy dla marki.

Naming a słownictwo zawodowe

Ta wpadka nazewnicza pokazuje, że w słownictwo specjalistyczne kryje w sobie także wiele pułapek. Jest to oczywiście mniejsze zło, od nazwy z negatywnymi znaczeniami w slangu. Jednak słownictwo specjalistyczne rządzi się podobnymi prawami i należy się liczyć z negatywnymi konsekwencjami. Naming powinien w wypadku dużych inwestycji marketingowych zawierać także i testy słownictwa branżowego.

Naming a skuteczna komunikacja

Nazwa, jeśli chcemy trwały budować sukces, powinna być bezpieczna. To oznacza, że powinno się ją dać chronić prawnie. Aby naming był w pełni dobrze przeprowadzony, nazwa musi spełniać kilka przesłanek, przede wszystkim powinna się różnić od tych istniejących. Bez względu na to, jak doskonałą i dobrze brzmiącą nazwę przygotujemy, będzie bezużyteczna, jeśli nie będzie się dało jej zarejestrować. Nasze nazwy mają dodatkowo gwarantowane domeny internetowe. Naming to sztuka połączenia kreatywności z bezpieczeństwem.

Dodaj komentarz


WordPress SEO