Amerykańska marka JBL

JBL to amerykańska marka należąca do koncernu Harman International. Specjalnością firmy jest produkcja sprzętu audio.

Amerykańska marka sprzętu audio

Firma JBL powstała w 1946 roku. Pierwotną specjalnością firmy były głośniki. Obecnie oferta jest zdecydowanie szersza – amerykańska marka działa w dziedzinie profesjonalnego sprzętu nagłośnieniowego. JBL jest także uznanym wytwórca sprzętu audiofilskiego audio do użytku domowego i systemów nagłaśniania aut.

Amerykańska marka JBL

Amerykańska marka JBL

Co oferuje amerykańska marka?

W Polsce amerykańska marka jest także dostępna. Oferta obejmuje produkty z całej grupy. Są to marki i submarki: JBL Car Audio, Infinity Car Audio, JBL Home Audio, Infinity Home Audio i Harman Kardon Home Audio. Harman Multimedia.
Akcje firmy będącej właścicielem marki JBL są notowane na giełdzie nowojorskiej NYSE. Amerykańska marka występuje na giełdzie pod symbolem „HAR”.

Nazwa firmy JBL jest akronimem. To dość nietypowy akronim, bo nie jest skrótowcem nazwy firmy, a zestawieniem pierwszych liter nazwiska jej założyciela Jamesa Bullough Lansinga. James znany był pierwotnie z tego, że udźwiękowił pierwszy film w historii kina. To bardzo chlubna karta w historii marki JBL.

Akronimy są nazwami dość trudnymi do wylansowania. Poza tym, akronim jest trudniej chronić prawnie. Dlaczego amerykańska marka zdecydowała się na taką nazwę? Wynika to z faktu, że dawniej nie zwracano tak wielkiej wagi do zgłaszania nazw jako słowne znaki towarowe. Obecnie żadna marka bez ochrony prawnej nie może działać skutecznie. Amerykańska marka jako koncern międzynarodowy na pewno pełną ochronę marki uzyskał .

Dodaj komentarz

WordPress SEO