Altria – Renaming w imię rozszerzania portfolio

Istnieją branże, które są bardzo zależne od wizerunku swoich produktów. Tak jest na przykład w wypadku produktów tytoniowych. Szeroko prowadzone kampanie na rzecz zdrowego trybu życia piętnują producentów papierosów. Aby odciąć się od negatywnych skojarzeń na zmianę nazwy i renaming zdecydował się Philip Morris .

Renaming a strategia rozwoju

Zmiana uzasadniona była także nową strukturą własności w koncernu. Część biznesów korzystając z nazwy Philip Morris była by obciążona „rakotwórczym” wizerunkiem. Renaming miał więc także podłoże wizerunkowe. Po zmianie nazwy „nowa” organizacja przybrała nazwę Altria. Marka ta oczywiście posiada w swoim portfolio marki produktów tytoniowych, w tym także markę Marlboro.

Altria jest neologizmem i pochodzi o łacińskiego oznaczenia „wysoki”.

Papierosy są jednym, i to z kontekstu biznesowego, prawdopodobnie nie najbardziej perspektywicznym obszarem działania i rozwoju koncernu. Renaming na Altria pozwolił oderwać wizerunek całej korporacji od skojarzeń z jedna grupą produktów. Renaming i zerwanie z historyczna nazwą dodatkowo pozwala na rozszerzenie portfolio marki z Richmond. Altria jest neologizmem i pochodzi o łacińskiego oznaczenia „wysoki”. Poza wyrobami tytoniowymi Altria ma w swoim portfolio szeroką ofertę marek win. Posiada także udziały w innych biznesach spożywczych.

Renaming - marka Altria

Renaming – marka Altria

Czasami nazwa nie pasuje do prowadzonego biznesu lub do nowej strategii firmy. Potrzebna jest jej zmiana. Taki proces, potocznie określany jako renaming, wcale nie jest rzadkością. Na przykład na warszawskiej giełdzie już ponad 100 spółek zmieniało swoją nazwę. Z perspektywy strategii biznesowej renaming jest elementem procesu budowania silnej rynkowo marki. Renaming może obejmowac nazwę firmy jak i marki produktowej.

Dodaj komentarz


WordPress SEO