Adidas Tango. Nazwa piłki a promocja kraju.

Specjalnie na mistrzostwa Europy 2012, oficjalny dostawca piłek – firma Adidas, przygotowała model o nazwie Tango 12. Piłką o takiej nazwie Tango grano już wcześniej. Nazwy piłki Tango użyto po raz pierwszy na mistrzostwach świata w 1978 roku w Argentynie. Piłka składała sie z dwudziestu identycznych paneli, które tworzyły 12 okręgów. Była to najdroższa piłka w swoim czasie, kosztowała prawie 80 dolarów. Nazwa piłki jak najbardziej kojarzyła się z miejscem i krajem gospodarza mistrzostw. Choć w nazwie nie ma słowa Argentyna, była to naprawdę skuteczna promocja kraju. Tango po prostu kojarzy się powszechnie z Argentyną.

Organizacja wielkich imprez sportowych, to doskonała promocja kraju.

Tango to zgodnie z opisem zamieszczonym w Wikipedii, nazwa tańca towarzyskiego pochodzącego z Buenos Aires w Argentynie i Montevideo w Urugwaju. Tango to także uznana nazwa rodzaju muzyki. Przez wiele lat powstało sporo odmian i form tanga. Najbardziej znane tango argentyńskie, występuje w odmianach: tango vals, tango nuevo, tango milonga. Istnieje także tango amerykańskie, tango fińskie oraz dla uzupełnienia tej kolekcji tango międzynarodowe.

Piłka Tango, była w użytku aż do roku 1998. Adidas Tango España, to nazwa całej rodziny piłek zaprojektowanych przez Adidasa z okazji mundialu 1982 w Hiszpanii. W tym przypadku promocja kraju jest absolutnie oczywista. Dostępnych było kilka modeli piłki różniących się parametrami technicznymi, przeznaczeniem i kolorami. Poza modelem Tango Mundial, były także hiszpańskie modele Tango Malaga i Tango Alicante. Poprzez takie nazewnictwo, Hiszpanie wzmocnili jeszcze lansowanie swojego kraju.

Dodaj komentarz


WordPress SEO