Accor – czyli wygodne lokum

W latach 60. we Francji miał miejsce boom w branży turystycznej. Powstało wiele nowych hoteli. Paul Dubrule i Gérard Pelisson pracujący w Stanach Zjednoczonych dla największych firm informatycznych postanowili zmienić biznes. Z czasem zbudowali koncern Accor.

Historia marki Accor

W 1967 roku, założył SIEH. Postanowili zainwestować w hotele w obszarach podmiejskich i wzdłuż głównych autostrad. Swój pierwszy hotel w stylu amerykańskim pod marką Novotel otworzyli w północnej Francji. W 1974 roku wprowadzili na rynek markę Ibis. W kolejnych latach firma dzięki akwizycjom i inwestycjom stale rosła.  W 1983 roku grupa, która działa na rynku restauracyjnym i szeroko rozumianej obsługi turystycznej zmieniła nazwę na Accor Group.

Obecnie Accor działa w około 100 krajach. Posiada, zarządza lub franczyzuje około 4000 obiektami. Oferta grupy obejmuje wszystkie segmenty turystyczne, zarówno biznesowe jak i wakacyjne.

Accor - czyli wygodne lokum

Accor – czyli wygodne lokum

W portoflio grupy i marki Accor znajdują się obiekty od ekonomicznych po luksusowe. W portfolio znajdują się takie marki jak:

Sofitel,

Novotel,

Mercure,

Ibis,

Orbis,

Etap,

Suitehotel,

Coralia Club,

Formule 1,

Dorint,

Red Roof Inns,

Motel 6,

Studio 6,

Libertel,

Parthenon Apartments,

All Seasons.

Prawdopodbna etymologia nazwy Accor

Nazwa Accor jest neologizmem. Pochodzi od łacińskiego słowa accommodatio, które ma wiele znaczeń, między innymi: mieszkanie, nocleg, pomieszczenie, przystosowanie, akomodacja, usługa, wygoda, lokum. „Acc” to po francusku „dostęp” a „or” to „złoto”.

Dodaj komentarz


WordPress SEO