Szwajcarska marka słodyczy Ricola

Marka słodyczy Ricola powstała w roku 1930. Szwajcarski przemysłowiec Emil Wilhelm Richterich założył firmę Confiseriefabrik Richterich & Co. Laufen.

Szwajcarska marka słodyczy

Początkowo mała cukiernia w miejscowości Laufen pod Bazyleą specjalizowała się w produkcji “Fünfermocken”, słodyczy podobnych do karmelu. W roku 1940 Richterich opracował cukierki, których smak powstał z połączenia 13 ziół. Tak powstała marka słodyczy Ricola’s Swiss Herbal Sweet. Cukierki doskonale rozpuszczały się w gotującej wodzie tworząc napój, nazwany później Ricola Herbal Tea.

Początkowo stosowana wyłącznie do markowania produktów nazwa Ricola, w roku 1967 została zaadoptowana przez całą firmę. Nazwa i marka słodyczy powstała jako skrótowiec z pełnej nazwy firmy. (Ri)chterich & (Co)mpagnie (La)ufen. Tak powstały akronim jest ciekawy ze względu na swoją budowę. Marka słodyczy jest stworzona z dwóch pierwszych liter każdego wyrazu nazwy.

Szwajcarska marka słodyczy Ricola

Szwajcarska marka słodyczy Ricola

Marka słodyczy i jej rozszerzanie

Eksport produktów firma rozpoczęła w roku 1970. Obecnie szwajcarska marka słodyczy znana jest w kilkudziesięciu krajach świata. W związku ze zmianami w upodobaniach konsumentów, marka wprowadziła także produkty bezcukrowe. Stopniowe rozszerzanie marki na produkty oparte o aromaty ziołowe doprowadziło do powstania gum do żucia, Obecnie marka słodyczy Riocola kojarzy się ze szwajcarskimi ziołami, co podkreślają reklamy.

Dodaj komentarz


WordPress SEO